ایلام بیدار09:19 - 1397/02/16
فرماندار ایلام خواستار شد؛

لزوم بهره برداری از واحد های نفتی با محوریت اشتغال و توسعه در ایلام

فرماندار ایلام گفت: از ظرفیت واحدهای تولیدی پتروشیمی و پالایشگاه و پتانسیل حوزه نفت و گاز شهرستان باید در راستای اشتغال زایی و توسعه استان به بهترین نحو بهره برداری شود.

به گزارشايلام بيدار،"معروف بسطامی"، فرماندار ایلام نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: شهرستان ایلام به عنوان مرکز مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان، نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.

وی، لحاظ کردن اعتبارات اربعین برای شهرستان با توجه به اینکه ایلام شهرستان معین مهران و همچنین محل تردد حجم زیادی از زوار عتبات عالیات است را از ضروریات این شهرستان دانست.

بسطامی افزود: توجه به عمران و مبلمان شهری و بازسازی سیلبندهای سطح شهر که در سیل سال ۹۴ آسیب دیده اند، افزایش سرانه فضای سبز، حل مشکلات ترافیکی شهر ایلام، تدوین طرح جامع شهری شهر ایلام، استقرار شهرداری در مرکز بخش سیوان و ارتقاء شهرک شهید کشوری به شهر، از اولویت های مدیریت شهری در شهرستان ایلام است.

فرماندر ایلام تصریح کرد: تکمیل واریانت مسیر ایلام به بدره در محدوده سه راهی جعفرآباد و روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از روستاهای گنجوان، از ضروریات راه سازی شهرستان است.

وی ادامه داد: رفع مشکل پوشش آنتن دهی روستاهای بخش چوار و سیوان در دستور کار است.

بسطامی افزود: بخش کشاورزی شهرستان نیازمند دریافت کمک از محل منابع ملی است چرا که سیستم های آبیاری در مزارع و باغات شهرستان باید مکانیزه شوند.

وی گفت: افزایش سرانه فضاهای ورزشی و فضای سبز نیازمند توجه جدی مسئولان است.

فرماندار ایلام اظهار داشت: از ظرفیت واحدهای تولیدی پتروشیمی و پالایشگاه و پتانسیل حوزه نفت و گاز شهرستان باید در راستای اشتغال زایی و توسعه استان به بهترین نحو بهره برداری شود.

وی بیان داشت: در زمینه گردشگری اقداماتی انجام گرفته ولی هنوز جا برای کار در این حوزه زیاد است که ان شالله با عنایت استاندار محترم و مسئولین عزیز شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در ایلام باشیم.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات شهرستان جهت تامین آب شرب روستاهای بخش چوار اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.

 
 

انتهای پیام/الف