ایلام بیدار12:12 - 1397/02/15

در چه صورتی از عذاب دوزخ مصون خواهیم بود؟

نخستین سودی که قرآن کریم و روایات آن را ارائه می‌کنند بهشت است و دومین سود مصون بودن از عذاب دوزخ است، چراکه هر فردی عمر خود را تباه کند و دچار عذاب شود عذاب آن دائمی خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به اینکه خداوند سرمایه عظیمی را در اختیار انسان‌ها قرار داده که از گذشته تاکنون از این سرمایه به عمر تعبیر شده است، اظهار داشت: انسان با داشتن این سرمایه عظیم بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) به‌آسانی می‌تواند وارد تجارتی شود که قرآن کریم می‌فرماید این تجارت خسارت و زیانی در پی ندارد.


وی با تأکید بر اینکه تجارت عمر دارای سود و منفعت است، افزود: قرآن کریم می‌فرماید سود تجارت دارای زمان و مدت نبوده بلکه دائمی و ابدی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسانی‌هایی که حقائق قرآنی پیرامون عمر را فهمیدند حاضر نشدند در هیچ شرایطی عمر خود را تباه و ضایع کنند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله العظمی بروجردی پیرامون عمر گفتند: از زمانی که گام در میدان زندگی گذاشته و خود را شناخته‌ام، یک‌لحظه عمر خود را ضایع و تباه نکرده‌ام چراکه این عمر را می‌شود به تجارتی تبدیل کرد که سود آن ابدی و دائمی باشد.

وی سود عمر در قرآن مجید را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: نخستین سودی که قرآن کریم و روایات آن را ارائه می‌کنند بهشت است و دومین سود مصون بودن از عذاب دوزخ است، چراکه هر فردی عمر خود را تباه کند و دچار عذاب شود عذاب آن دائمی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه اگر بت‌پرستان اسیر شکم، شهوت و دلار نشوند دچار زنا و دیگر گناه‌ها نخواهند شد، خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان دچار شهوت و شکم‌پرستی شوند، روش زندگی آنان نیز مانند کفار خواهند شد، سود تبدیل عمر به تجارتی که قرآن و روایات ارائه کرده‌اند نجات از عذاب جهنم است.

وی بابیان اینکه عمر را باید هزینه خداوند کرد، تصریح کرد: انسان هنگامی‌که از خانه بیرون می‌رود باید نیت جدی کند که خداوندا برای تأمین رزق حلال این کار را انجام می‌دهم، که درواقع همین عمل هزینه کردن عمر برای خداوند است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسان باید عمر خود را با قرآن کریم و ائمه (ع) به‌ویژه امام دوازدهم معامله کند چراکه در این صورت از آتش جهنم مصون خواهد ماند.

منبع: عقیق
 
انتهای پیام/الف