ایلام بیدار10:37 - 1397/02/02
ایلام بیدار به بهانه سالروز تأسیس سپاه پاسداران گزارش می دهد؛

اجرای هفت هزار 100 طرح محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی سپاه در ایلام + تصاویر

دوم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور بعنوان سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است؛ روزی که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::دوم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان بعنوان سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام نامگذاری شده است؛ روزی که بر حسب موقعیت و جایگاه امروزی سپاه پاسداران اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

امروزه سپاه با کارنامه درخشان خود در طول انقلاب اسلامی به اقتدار و صلابتی بزرگ دست پیدا کرده است به طوریکه این پیشرفت و ترقی به خاری در چشمان دشمنان تبدیل شده است.

فعالیت های سپاه تنها منحصر به دفاع از کیان نظام و دفاع از این مرز و بوم بسنده نشده و در حوزه های دیگری هم توانسته کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارد.

نمونه درخشان این موضوع، فعالیت های توسعه ای و عمرانی در قالب قرارگاه خاتم الانبیاء و سازمان بسیج سازندگی است به طوریکه حتی نمونه این کارها در هر دو سازمان وابسته به سپاه در سطح استان ایلام نیز به خوبی مشهود است.

پایگاه خبریایلام بیداربه بهانه سالروز تأسیس سپاه مقتدر پاسدارن انقلاب اسلامی به فعالیت های سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام پرداخته است.

 سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با شکلگیری این سازمان در استان فعالیت های محرومیت زدایی و جهادی خود را در سطح استان ایلام و مناطق محروم گسترش داد به طوریکه امروز در صف پیشقراولان عرصه سازندگی در استان تبدیل شده است.

در این مدت کاری تعداد بیش از سه هزار و 400 طرح محورمیت زدایی در سطح استان ایلام اجرایی شده است؛ همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز مبلغی در حدود 38 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بیش از سه هزار و 700 طرح کوچک و زودبازده در سطح استان ایلام تسهیلات به مجریان و فعالان این طرح ها پرداخت شده است.

به منظور بررسی هر چه بیشتر این اقدامات، به سراغ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام رفتیم تا در جریان اقدامات سازندگی، محرومیت زدایی و جهادی سپاه استان ایلام باشیم.

مهمترین مأموریت بسیج سازندگی کمک به رشد اقتصادی و دولت

"منصور ملک حسینی"، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: واگذاری امر سازندگی به بسیج و تشکیل بسیج سازندگی رسالتی بزرگ احیای فرهنگ جهادی و سازندگی است که جز با کار تلاش و ابتکار امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: لذا می طلبد تا فعالیت های خود را در این عرصه ها بیشتر کنیم و جایگاه‌ها و عرصه‌های مستعد سازندگی را شناسایی و برای اجرای آنها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

ملک حسینی مهمترین ماموریت بسیج سازندگی را کمک به رفع محرومیت، کمک به رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم، عمران و آبادانی مملکت، کمک به دولت و نمایش شکوه وعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به کارگیری 100 هزار نفر روز از بسیجیان در اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان ایلام افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در مدت فعالیت کاری خود در استان ایلام، اقدام به اجرای فعالیت های مهمی در راستای رفع محرومیت و مباحث اقتصادی به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی نموده است.

وی اضافه کرد: در عرصه جهادی و محرومیت زدایی اقدامات مناسبی در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به اردوهای جهادی بسیج اشاره کرد به طوری که در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر روز از بسیجیان در قالب گروه های جهادی بسیج و در قالب ۳۵۳ گروه جهادی بسیج در اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه، ۱۰ روزه دانشجویی و 10 روزه هجرت دانش آموزی در سطح استان ایلام و علی الخصوص در مناطق محروم و دورافتاده در راستای خدمت رسانی به محرومین، اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، مرمت و بازسازی مدارس، آموزش های صنایع دستی و کشاورزی به کارگیری شدند.

هزینه 20 میلیاردی برای اجرای سه هزار و 400 طرح محورمیت زدایی در استان

علاوه بر این در راستای محرومیت زدایی نیز مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان در سال گذشته هزینه شد که در این راستا بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی شامل احداث مسکن محرومین، مساجد، یادمان مزار شهدای گرانقدر، خانه عالم، غسالخانه، لایروبی انهار، راه روستایی، آبرسانی به مزارع کشاورزی، احداث خانه بهداشت روستایی، فضای ورزشی، سرویس بهداشتی و در حوزه های غیرعمرانی نیز شامل مواردی همچون تامین بسته و پوشاک نیازمندان، تجهیزات مساجد، لوازم تحریر، جهیزیه نوعروسان، تأمین مواد بهداشتی و درمانی، بیمارستان صحرایی، بسته های معیشتی جهت مسکن مددجویان کمیته امداد و اعزام مردم مناطق محروم به مشهد مقدس انجام گرفته است.

احداث 631 باب منزل در مناطق دورافتاده استان

ملک حسینی درا دامه نیز گفت: علاوه بر موضوعات یاد شده همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام کار احداث تعداد 631 باب منزل در دستور کار قرار گرفت که تعداد ۴۰۹ واحد از این منازل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی این تعداد نیز در دست اقدام است.

این تعداد خانه در مناطق محروم و دورافتاده و صعب العبور جهت مددجویان و کمیته امداد امام خمینی در ۲۲۷ روستای استان به صورت پراکنده احداث شده اند که لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را از کمیته امداد استان ایلام اعلام کنیم.

بیابان زدایی 300 هکتار به منظور مقابله با ریزگردها

همچنین سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در سال گذشته و در اقدامی جالب و با همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام تعداد بیش از ۳۰۰ هکتار از مناطقی را که بعنوان منشأ گرد و غبار در استان شناسایی شد، توسط گروه‌های جهادی بسیج استان در راستای بیابان‌زدایی، نهال غرس شده که بیش از ۱۰۰ هکتار از این تعداد در استان خوزستان انجام گرفته است و این خود حرکتی جهادی برای مقابله با ریزگردها محسوب می شود.

ارائه تسهیلات 38 میلیاردی به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان ایلام در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: در مبحث مهم اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از این نسخه شفابخش اقتصاد کشور، از سال ۹۲ که سازمان بسیج سازندگی به این موضوع ورود کرده و تا پایان سال ،۹۶ مبلغی در حدود ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای بیش از سه هزار و 700 طرح کوچک زودبازده اقتصاد مقاومتی شامل طرح هایی همچون پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، دامداری، پرورش ماهی، باغداری، مزرعه گیاهان دارویی، کشت زعفران، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که لازم است از همکاری بانک های عامل مهر اقتصاد، بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی و امید نیز که در سال گذشته همکاری های لازم را با این سازمان در استان داشتند، کمال تقدیر و تشکر صورت گیرد.

خدمات انجام گرفته سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده

همچنین در طی سال گذشته یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام به آن ورود کرد، موضوع زلزله استان کرمانشاه بود که استان ایلام بعد از استان تهران بیشترین حجم خانوار در مناطق صعب العبور و کانون اصلی زلزله که شهر ازگله به تعداد ۷۰۰ خانوار و قریب به سه هزار جمعیت بود به استان ایلام واگذار شد که در این راستا سازمان بسیج سازندگی خدمات شایانی را در آن مدت به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات انجام گرفته به مردم مناطق زلزله زده شامل اسکان اضطراری موقت، تهیه و توزیع چادر، پتو، بالشتک، چراغ آترا، انواع کنسرو، گوشت، مرغ، سوخت زمستانی، لوازم آشپزخانه، نایلون، آب معدنی، برنج، خرما، روغن، انواع بیسکویت، نان، آرد، لوازم تجهیزات پزشکی، انواع البسه و کفش زنانه، بچه گانه و مردانه، نوشت افزار، شیرخشک و بسیاری دیگر از موادغذایی اشاره کرد.

انتهای پیام/س