ایلام بیدار08:12 - 1397/01/27
در پی بارش های اخیر،

سدهای ایلام و کنگیر ایوان سرریز شدند

با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب بهاری و تخلیه نکردن آب این سدها برای استفاده اراضی کشاورزی پایین دست، حجم آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام تکمیل و سرریز شدند.

به گزارشايلام بيدار، "احسان یارمحمدی"، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام اظهار کرد: آب مورد نیاز جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام از طریق بارش های مطلوب بهاری تامین شد و دیگر نیازی برای تخلیه و رها سازی آب این سدها نبود.

وی افزود: این امر (عدم رها سازی آب سدها) باعث افزایش ورودی آب به سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام و در نهایت سرریز شدن آب آنها شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به بارش های مطلوب هفته گذشته در استان تاکید کرد: از 20 تا 25 فروردین میزان ورودی آب به سدهای سه گانه استان، سد ایلام 15 و نیم میلیون متر مکعب ، کنگیر 2 میلیون مترمکعب و سد دویرج دهلران نیز یک میلیون متر مکعب بوده است.
یارمحمدی با اشاره به وضعیت سد دویرج دهلران نیز گفت: میزان حجم نهایی سد دویرج دهلران 205 میلیون متر مکعب است که بیش از 137 میلیون متر مکعب آن معادل 67 درصد است.
وی از رها سازی آب سد دویرج دهلران جهت استفاده زمین های کشاورزی پایین دست خبر داد و یادآور شد: بیشترین حجم آب مصرفی سدهای سه گانه استان ایلام در بخش کشاورزی است. 
بیشترین بارش نقطه ای استان ایلام طی روزهای اخیر با 151 میلی متر در ایستگاه چمن بولی از توابع قشلاقی شهرستان ایلام ثبت شده است.
بیشترین بارش ایستگاه های شهرستانی نیز متعلق به ایوان با 121 میلی متر بوده و کمترین بارندگی نیز در شهرستان دهلران با حدود چهار میلی متر ثبت شده است.

 

ایرنا

 

انتهای پیام/س