ایلام بیدار21:04 - 1397/01/21
امام‌جمعه ایلام:

ترویج نماز از اصلی ترین وظایف حاکمیتی مسئولان است

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ترویج نماز در بین اقشار مختلف مردم را از اصلی ترین وظایف حاکمیتی در جوامع اسلامی عنوان کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در کنار دستاوردهای متعددی همچون قطع وابستگی به بیگانگان و خارج کردن دست آنها از منافع این کشور به دنبال داشت، ره آوردهای دیگری نیز به همراه آورد که یکی از مهم ترین آنها احیای دوباره ارزش های الهی و اسلامی در جامعه بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین این دستاوردها گسترش دوباره فرهنگ برپایی نمازهای جمعه و جماعت در کشور بود که به یمن و طلوع پیروزی شکوهمند انقلاب حاصل شده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: رژیم منحوس پهلوی در دوران حکومت فاسد خود تمام تلاش خود را بکار گرفت تا ارزش های معنوی و اسلامی را کمررنگ و چهره ایران اسلامی را به سبک غربی در اورد.

آیت الله لطفی اضافه کرد: اما عمق اعتقاد به ارزش های اسلامی و اشتیاق نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) در ایران چنان ریشه دوانه که هم اکنون در کمتر نقطه ای از جهان می توان مشاهده کرد.

وی گفت: با وجود گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب جوانان امروزی با فرهنگ نماز آشنایی پیدا کرده اند ولی دشمنان همواره تلاش می کنند روحیات و فرهنگ منحط غربی را جایگین ارزش های الهی کنند، نماز محک عبودیت و رمز و راز بین عبد و رب است و انسان‌های که به مقامات عالی رسیده‌اند، تنها عامل رسیدن به این مقامات، نماز است.

امام‌جمعه ایلام افزود: اگر این فریضه درست در جامعه جاری شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/س