ایلام بیدار10:35 - 1397/01/20
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

سفرهای بی نتیجه وزرا به ایلام با چاشنی "ما نمی توانیم"

بهتر است مدیران ستادی و مرتبط با وزاریی که به استان ایلام سفر می کنند اولویت بندی کرده و قبل از اجرای برنامه ها هماهنگی های لازم را با استانداری ایلام داشته باشند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::موضوع از سفر وزیر تعاون کار و رفاه شروع شد آنجا که بعد از تعطیلات نوروز به همراه تیم همراه به استان ایلام سفر کرد.

وی در بدو ورود خود به استان و در محل فرودگاه شهدای ایلام در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را بررسی راهکارهای افزایش اشتغال و درآمد مرتبطین و مخاطبان بخش تعاون این استان مرزی و همچنین  گسترش بیمه روستایی و عشایری عنوان کرد.

اما در جریان سفر وزیر کار به یکی از شهرستان های استان و در آبدانان ربیعی آب پاکی را روی دست مردم آبدانان ریخت و با اشاره به بحث درمانگاه تامین اجتماعی در آبدانان تصریح کرد: امسال بودجه ۹۷ را بستیم و برای ایجاد درمانگاه نمی توانیم کاری کنیم.

وی افزود: این کلنگ زنی اگر انجام شود، کلنگ زنی دروغین است چون بودجه سال ۹۷ بسته شد اما برای ایجاد درمانگاه نظرم مثبت است.

این درحالی بود که نماینده حوزه انتخابیه دهلران در این جلسه، ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی را از مهمترین خواسته مردم آبدانان ذکر کرد و گفت: مهمترین خواسته مردم منطقه ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی با توجه به بعد مسافت ۱۶۰ کیلومتری از مرکز استان است.

واکنش ها به سخنان وزیر کار

همین سخنان وزیر در این جلسه و سفر خشک و خالی به آبدانان باعث شد تا مردم در فضای مجازی و سایت ها نسبت به این سخنان اعتراض کنند، حتی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته نیز به ان اشاره شد.

خطیب موقت جمعه آبدانان با بیان اینکه سخنان روز گذشته وزیر باعث ناراحتی و گله مندی مردم شده است، افزود: چرا در مواقع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، نامزدهای انتخاباتی همه چیز را قابل امکان می دانند ولی بعد از انتخابات می گویند توجیه پذیر نیست؟

اسماعیلی با بیان اینکه شهرستان آبدانان رتبه اول آرای مردمی به ریاست جمهوری با 63 درصد رأی را دارد، گفت: امروز روز برداشت این آرا است اما دولتمردان وقتی به شهرستان آبدانان می آیند همه چیز را غیر قابل انجام می دانند و این باعث نا امیدی مردم شده است.

واکنش صریح استاندار به حواشی سفر وزیر به ایلام

اما در این میان نیز برحی رسانه ها به عدم همراهی استاندار با وزیر کار خورده گرفته بودند که استاندار ایلام دیروز در نشست خبری به طور صریح و شفاف به آن پرداخت.

وی گفت: سلیمانی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به استان و بروز مباحثی مبنی بر همراهی نکردن استاندار در سفرهای شهرستانی گفت: استاندار همتراز وزیر بوده و رسم است در سفرهای شهرستانی معاون استاندار وزیر را همراهی می کند.
وی یادآور شد: انتظار می رود سفر وزرا با هماهنگی استانداری انجام گرفته و برنامه سفرهای شهرستانی نیز هدفمند باشد تا شاهد اثربخشی آنها باشیم، در جریان سفر وزیر رفاه به استان دیدارهای محدودی انجام و 2 کلنگ زنی صورت گرفت درحالیکه این برنامه ها حتی می توانست توسط مدیرکل نیز انجام شود هرچند این سفرها تاثیر مثبت خود را دارد ولی باید از ظرفیت سفر وزرا به شکل بهتری استفاده کنیم.
استاندار ایلام اظهار کرد: همزمان با این سفر بنده سفری شهرستانی به ایوان داشتم که در نتیجه مصوبات این سفر حدود 21 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مختلف در این شهرستان تخصیص یافت.

سلیمانی تأکید کرد: در جریان سفر وزرا در صورتی سفرهای شهرستانی را همراهی خواهم کرد که برای آن شهرستان نفعی داشته باشد کلنگی زده شود و یا افتتاحی صورت گیرد نه آنکه تنها ه یک جلسه اکتفا شود.

حرف پایانی

بهتر است مدیران ستادی و مرتبط با وزاریی که به استان ایلام سفر می کنند اولویت بندی کرده و قبل از اجرای برنامه ها هماهنگی های لازم را با استانداری ایلام داشته باشند تا شاهد ناامیدی بیشتر مردم آن هم در مناطق کم برخوردار ایلام نباشیم و آنگونه نشود که وزرا به جای امید دادن به مردم از نمی شود و نمی توانیم استفاده کنند.

این در حالی است که در جریان سفرهای سال گذشته وزرا به استان ایلام به خصوص در چهار ساله اول دولت روحانی (دولت یازدهم) در ایام اربعین وعده های فراوانی برای رفع مشکلات در سال های اتی داده شد و اکثر این وعده ها تاکنون بی نتیجه و اجرایی نشده اند.

 

انتهای پیام/س