ایلام بیدار20:38 - 1397/01/16
در جلسه شورای برنامه ریزی استان عنوان شد؛

بهره برداری از تونل اربعین (قلاجه) تا شهریور 97

جلسه شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ایوان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری ایوان برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل ازجویزر، جلسه شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان  استان و شهرستان در محل فرمانداری ایوان برگزار شد.

حجت الاسلام "علی حیدری"؛ امام جمعه ایوان در این جلسه با تبریک اغاز سال جدید گفت : شهرستان ایوان جز شهرستانهایی اولویت دار استان است که انتظار داشتیم که استاندار زودتر از این تاریخ به شهرستان ایوان سفر می کردند .

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد : متاسفانه شهرایوان از لحاظ عمران شهری در وضعیت مناسبی بسر نمی برد و نارسایی های زیادی دامن گیر شهر است که این نارسایی های باید هر چه سریعتر حل شود.

وی به اشتغال ایجاد شده در شهرستان اشاره کرد و افزود : دولت در ابتدای روی کارآمدن قولهایی را در زمینه ایجاد شغل به مردم داد که شهرستان ایوان نیز سهیمی از این اشتغال دارد ،اما شاهد هستیم که آماری از اشتغال شهرستان  از سوی مسئولان ارائه می شودا هیچ گونه مستندی ندارد.

وی ادامه داد:مسیر رسیدن به مرز مهران از شهرستان ایوان می گذرد اما متاسفانه این مسیر از استاندارهای لازم برخوردار نیست ولازم و ضروری است که نگاه  بین المللی به این مسیر شود و نواقص آن مرتفع شود.

وی بیان کرد: مطالبات مردمی بر مطالبات حزبی اولویت دارد باید مطالبات مردم اولویت اصلی  مسئولان قرار گیرد .

وی بر ضرورت تکمیل مسجد جامع ایوان تاکید کرد و ادامه داد:مسجد جامع نماد فرهنگی هر شهر است ،تکمیل مسجد جامع ایوان از خواسته ها و مطالبات مردم است که باید در دستور کار قرارگیرد.

در  ادامه این جلسه" قاسم سلیمانی دشتکی"؛  استاندار ایلام بر ظرفیتهایی که شهرستان دارد اشاره کرد و بیان کرد :  باید راه رابرای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان  هموار کنیم .

 وی تصریح کرد :رسیدگی به مشکلات شهرستان  و رفع آنها از اولویتهای اصلی است  که  در تلاش هستیم این مشکلات رایک به یک مرتفع نماییم.

استاندار ایلام ادامه داد:  ایجاد کنارگذر ایوان از مطالبات مردم است که ظاهرا کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و  باید مسئولان دستگاه های متولی رایزنی های لازم را در زمینه  انجام دهند که بتوانیم در سال 97 پروژه را اغاز کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه  احداث پارک جنگلی  در شهرستان ایوان دو نقطه در نظر گرفته شده است یکی حاشیه سد کنگیرو دیگری سراب ایوان که در مرحله اول منطقه سراب ایوان  با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان  احداث خواهد شد.

وی  با تاکید بر اینکه معابر شهری باید اصلاح شوند بیان داشت : شهرداری ایوان در زمینه راه اندازی کارخانه آسفالت و رفع موانع و مشکلات آن هر چه سریعتر اقدام نماید.

استاندار ایلام افزود : تکمیل تونل اربعین نیز یکی از ضرورتهای شهرستان است  که  امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

 

انتهای پیام/س