ایلام بیدار12:26 - 1397/01/15
رئیس پلیس راه مطرح کرد؛

افزایش 5 درصدی جانباختگان در نوروز/ کارنامه قابل قبول ناوگان حمل ونقل عمومی

رئیس پلیس راه میزان تصادفات را به بخش حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تقسیم کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با روند کاهش تصادفات در ایام تعطیلات امسال کارنامه قابل قبولی را برجای گذاشت.

به گزارشايلام بيدار،سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با انتقاد از میزان امنیت پائین خودروها و برخی راههای بین شهری اظهار داشت: در ایام پر تردد نوروز و ایام تعطیل بیش از 95 درصد رانندگان از رانندگی قابل قبولی برخوردار بودند.

سردار حمیدی با اشاره رتبه بندی استان ها در ثبت تصادفات نوروزی گفت: استان های فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی را پر تصادف ترین استان‌های کشور در ایام نوروز معرفی کرد.
 
 وی سرعت و سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی را عامل اصلی بیش از 85 درصد تصادفات دانست.

رئیس پلیس راه راهور ناجا همچنین استان های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم، فارس، گلستان، مرکزی و خراسان رضوی را پر تردد ترین استان های کشور در نوروز امسال دانست. 

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: وجود ترافیک در مسیرهای پر تردد در کاهش تصادفات تاثیر داشته است؛در عین حال مسیرهای کویری به علت سرعت‌های بالا و یکنواختی رانندگی از تصادفات بیشتری برخوردار بودند.

سردار حمیدی میزان تصادفات را به بخش حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تقسیم کرد و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی با روند کاهش تصادفات در ایام تعطیلات امسال کارنامه قابل قبولی را برجای گذاشت.

وی به افزایش 5 درصدی جانباختگان نسبت به نوروز سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد:چهارشنبه 15 فروردین پایان طرح نوروزی 97 است.

انتهای پیام/الف