ایلام بیدار08:34 - 1397/01/08
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام عنوان کرد؛

لزوم توسعه طرح‌های گردشگری در دریاچه سد سیمره/ گردشگران از تنگه کافرین بدره استقبال کردند

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام بر لزوم توسعه طرح‌های گردشگری در دریاچه سد سیمره تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالمالک شنبه‌زاده"، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار داشت:  تنگه کافرین در هشت کیلومتری شمال شهرستان بدره در جاده ایلام به بدره واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تنگه کافرین امروزه به یک مکان کاملا توریستی تبدیل شده و از اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران وگردشگران تهیه کرده اند که لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر قایق سواری در رودخانه سیمره می توان با ماهیگیری از رودخانه بر تفریح و نشاط خود افزود، البته صحنه های چشم نواز عبور رودخانه از بین تنگه چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.

شنبه زاده عنوان کرد: آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت آن دارد، جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایرانی جذابیت های دیگریست که در این منطقه قابل مشاهده است.

وی گفت: دریاچه سد سیمره فرصتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری استان است و میراث فرهنگی ایجاد امکانات و توسعه فعالیت‌های گردشگری این منطقه را در اولویت قرار داده است.

شنبه زاده تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق نمونه گردشگری استان ایلام و مناطقی مثل سیمره نیازمند همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

وی بیان داشت: به‌طور قطع میراث فرهنگی از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/س