ایلام بیدار08:59 - 1397/01/07
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اندر مشکلات بازار میوه نوروز؛ از طویل شدن صف های خرید تا سهمیه بندی و کمبود میوه

همین امر باعث نارضایتی مردم نیز شده است به خصوص مشکلات فروش میوه در بازار تنظیم میوه در مکانی که چسبیده به سازمان جهاد کشاورزی است بیداد می کند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::در قبل از شروع سال 97 خبرهایی دال بر انبار و ذخیره سازی میوه شب عید از سوی مسئولان استانی اعلام شد به طوریکه بر این اساس مشکلی در خصوص کمبود میوه در ایام نوروز وجود ندارد.

اما اگر این روزها سری به میوه فروشی های سطح شهر زده باشید درخواهید یافت که این گونه نیست و نه تنها میوه به اندازه کافی وجود ندارد بلکه با کمبود میوه نیز مواجه هستیم.

این مشکل به خصوص در مراکز عرضه میوه دولتی بسیار پررنگ تر است و در حالی که مردم برای تأمین میوه به این مراکز مراجعه می کنند، اغلب با دست خالی برگشته و مجبور به خرید از مراکز آزاد هستند.

مشکل آنجا حادتر می شود که صاحبان مراکز فروش میوه دولتی در ایلام نیز با این وضع موجود مجبور به فروش سهمیه ای به مردم شده اند و به کسی بالاتر از دو و یا سه کیلو میوه عرضه نمی کنند.

همین امر باعث نارضایتی مردم نیز شده است به خصوص مشکلات فروش میوه در بازار تنظیم میوه در مکانی که چسبیده به سازمان جهاد کشاورزی است بیداد می کند.

جای بسی تعجب است که چگونه هیچ گونه نظارتی بر این میوه فروشی ها نمی شود و چرا توزیع میوه آن هم به مراکز عرضه دولتی به صورت منظم توزیع نمی شود؟!

در حالی که این تعداد مرکز فروش میوه دولتی در استان ایلام نتوانسته اند رضایت مردم را جلب کنند بلکه مسئولان باید تدابیری بیاندیشند که هر چه سریعتر میزان تقاضای فروش میوه دولتی حتی بیشتر هم بشود.

صف های طویل در بسیاری از این مراکز خود تأییدی بر این موضوع است و مردم برای خرید چند کیلو میوه باید دقیقه ها معطل بمانند.

در حالی که مسئولان استانداری در جلسات پیش از نوروز بر موضوعاتی همچون تنظیم میوه شب عید،  تعادل و تنظیم بازار و دقت و نظارت مسئولان و دستگاه های ذیربط تأکید فراوان داشته اند اما گویا رسیدگی به این موارد به فراموشی سپرده شده است.

 

انتهای پیام/س