ایلام بیدار20:22 - 1396/11/21
کارگردان فیلم اتاق تاریک:

به ایلامی ها توهین نکرده ام

کارگردان اتاق تاریک فیلمی که نقدهای متضادی پیرامون ان مطرح است از جمله انتقاد برخی اهالی ایلام که معتقدند:دراین فیلم به انها و دیگر کردها توهین شده است گفت: توهین بە ایلامیان را در فیلم اتاق تاریک قبول ندارد.

به گزارشايلام بيدار، در پی اعتراض بە برخی گفتارها و صحنەها از فیلم اتاق تاریک بە ویژە توسط جامعە ایلامیان مرکز که معتقدند شائبەی توهین بە ایلامیان در این فیلم وجود دارد ، روح اللە حجازی‌فر هرگونه توهین به ایلامی ها و کُردها را تکذیب کرد.

کارگردان فیلم اتاق تاریک در گفت و گو با سامان خلیلیان، کارگردان ایلامی و رییس تئاتر خیابانی کشور گفت: شائبە توهین را قبول ندارم و خود را ارادتمند ودوستدار همەی کُردها از جملە ایلامیان می‌دانم .
وی با دعوت از شماری از فعالان فرهنگی ایلام برای دیدن این فیلم تصریح کرد: در صورت رسیدن به این نتیجه که فیلم حاوی توهین به اهالی ایلام است هر دیالوگ و صحنەای را کە لازم باشد بە احترام اهالی ایلام تغییر خواهد داد.
وی درعین حال از عموم خواست که پیش از دیدن این فیلم قضاوت نکنند.
مصطفی بیگی فعال فرهنگی - سیاسی ایلام که هم اکنون مقیم تهران، است دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کارگردان فیلم اتاق تاریک چهل نفر از اعضای جامعە ایلامیان مقیم مرکز 'جام' را برای تماشای آخرین اکران جشنوارەای فیلم ساعت 10 و 30 دقیقه امشب - شنبه - در باغ موزە‌ـ‌کتاب تهران دعوت کرده است.
وی توضیح داد: با توجه به بازتاب های منفی این فیلم دربین اهالی ایلام و به خصوص وجود شائبه توهین با توجه به حساسیت مساله ، جامعە ایلامیان مرکز تصمیم گرفت که به جای هرگونه موضع غیر کارشناسی، بررسی موضوع را به فردی اهل فن بسپارد.
شهردار پیشین ایلام افزود: براین اساس قرار و درخواست شد که آقای سامان خلیلیان به عنوان یکی از اهالی ایلام که هم دغدغه هویت و هم دلبسته و شاغل حوزه فرهنگ است و ضرورت ها و مرزهای خوب و بد و عرفی کار نمایشی را می شناسد موضوع را بررسی کند.
وی با ذکر تکذیب توهین از سوی گفت وگو کارگردان فیلم اتاق تاریک در جریان دیدار و گفت وگو با سامان خلیلیان کارگردان ایلامی گفت: در ادامه این روال بە دعوت حجازی‌فر، جمعی از افراد تخصصی و کارشناس فرهنگی عضو تشکل ایلامی های مقیم تهران امشب این فیلم را می بییند و بعد ان شائبه مطرح شده را بررسی و موارد احتمالی نیازمند اصلاحی را اعلام می کنند.
این عضو جامعە ایلامیان مقیم مرکز بر لزوم بررسی جامع مساله و.پرهیز از افراط و جوسازی دراین خصوص که بستر مساله کار فرهنگی و هنری است تاکید کرد و درعین حال اطمینان داد که این موضوع را تا حل مساله و رفع شائبە پیگیری خواهند کرد.
اتاق تاریک فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی روح‌الله حجازی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر محصول اکران شد.
این فیلم پنجمین ساخته حجازی پس از فیلم های درمیان ابرها، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و مرگ ماهی است.
ساعد سهیلی و ساره بیات بازیگران اصلی فیلم هستند.

 

انتهای پیام/ش