ایلام بیدار07:37 - 1396/10/06
شیب کوههای دره شهر به کمک اشتغال امد؛

کشت گیاهان دارویی در 310 هکتار از اراضی دره شهر

مدیرجهادکشاورزی دره شهر: حمایت از کشت گیاهان دارویی باعث اشتغالزایی و کسب درامد پایدار در شهرستان می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر،"طیار فیلی" مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت: درسال زراعی و باغی جاری عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی با همکاری ومارکت اداره منایع طبیعی و ابخیزداری در سطح 310هکتار از اراضی شیب دار این شهرستان اغاز شده است.

وی اظهارکرد: این گیاهان داروی شامل لیمو، انگور، پسته ، گل محمدی وزعفران در روستاهای بخش مرکزی دره شهر از جمله دشت چمران، کل سفید، چمژاب، چمکلان، فاضل اباد و عباس اباد کشت شده اند.

فیلی افزود:  تامین اعتبار ریالی و اعطای تسهیلات بانکی این طرح به متقضیان از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی بانک  کشاورزی بانرخ کارمزد بانکی 10 درصد بوده و باز پرداخت ان مدت 5 سال می باشد. 

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح برای  700 نفراشتغال ایجاد شده که در صورت حمایت دولت این میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

فیلی یادآورشد: با ارائه  تسهیلات به کشاورزان و اموزش اصول صحیح کاشت و برگزاری کلاسهای اموزش فنی می توان حمایتهای لازم را از ترویج کاشت گیاهان دارویی وتوسعه باغات به عمل اورد.

وی استفاده در طعم دهنده های غذایی، مواد لبنی و طب سنتی را از مهم ترین کاربردهای گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی می تواند بعنوان نسخه شفا بخشی به منظور ایجاد فرصتهای شغلی جدید،افزایش تولید و پیشگیری از تخریب مراتع می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطرنشان کرد:  حمایت از کشت گیاهان دارویی باعث  اشتغالزایی و کسب درامد پایدار در شهرستان می شود.

 

پایان پیام/الف