ایلام بیدار18:13 - 1396/10/05
صلیب سرخ هشدار داد

یمن از گرسنگی در حال مرگ است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با هشدار درباره وضعیت ناگوار مردم یمن که بیش از هزار روز شاهد حملات سعودی بوده‌اند، اعلام کرد، «یمن از گرسنگی در حال مرگ است».

به گزارشايلام بيدار،در حالی که وضعیت ناگوار انسانی در یمن به دلیل تداوم حملات و محاصره یمنی‌ها توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ادامه دارد، یک نهاد بین‌المللی امدادرسانی درباره وضعیت گرسنگی شدید مردم این کشور به شدت هشدار داده است.

رهبر انصارالله یمن چند روز قبل در سخنرانی به مناسبت هزارمین روز حملات ائتلاف به رهبری عرستان سعودی، بر عمدی بودن حملات این ائتلاف متجاوز به غیرنظامیان و زیرساخت‌های یمن تاکید کرد و از حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از حملات به یمن سخن گفت.

«سید عبدالملک الحوثی»  اعلام کرد که جنایت‎های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با هدف شکستن اراده ملت یمن و نابودی همه تاسیسات حیاتی و مهم صورت می‏‌گیرد.

در حالی که حملات همه جانبه و محاصره یمن ادامه دارد، سازمان‌های امدادی بین‌المللی و نهادهای وابسته به سازمان ملل بارها درباره هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و وضعیت ناگوار انسانی در یمن ناشی از قحطی، گرسنگی و شیوع بیماری‌هایی از قبیل وبا هشدار داده‌اند.

حالا امروز سه شنبه، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرده است: «یمن از گرسنگی در حال مرگ است».

در توئیتر این نهاد امدادی بین‌المللی آمده است: «یمن از گرسنگی در حال مرگ است. از هر 10 نفر(یمنی) 6 نفر به سختی چیزی برای خوردن دارند(پیدا می‌کنند)».

انتهای پیام/ش