ایلام بیدار10:01 - 1396/10/03
انجم‌شعاع:

تربیت ۳.۵ میلیون حافظ قرآن در چشم‌انداز ۱۴۰۴/ ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید

دبیر ستاد طرح ملی حفظ با اشاره به تدوین و تصویب راهبردهای ۲۶ گانه طرح ملی حفظ، گفت: بر اساس چشم‌انداز ۱۴۱۴ باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت شود که تا سال ۱۴۰۴ یک‌سوم این تعداد یعنی ۳.۵ میلیون حافظ قرآن خواهیم داشت.

به گزارشايلام بيدار،محمد انجم‌شعاع دبیر ستاد طرح ملی حفظ با اشاره به تصویب سند 26گانه طرح ملی حفظ اظهار داشت: تیم پژوهش ستاد طرح ملی حفظ با مطالعه راهبردها و فعالیت‌های سایر کشورها در زمینه حفظ قرآن کریم سندی را تهیه کرده بود که این اسناد در جلسات شورا به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه کارهای پژوهشی نیازمند زمان است، افزود: تهیه و تدوین راهبردهای 26گانه طرح ملی حفظ زمان زیادی به طول انجامید که بر اساس آن در جلسه قبلی ستاد نهاد و دستگاهی مسئولیت تحقق هر راهبرد را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه بعدی دستگاه‌ها باید اقدامات عملیاتی برای تحقق راهبرد و اهداف 26گانه را مطرح کنند، گفت: ما همچنین فراخوانی اعلام کردیم که هر کسی در صورت داشتن ایده می‌تواند با تماس با شماره 66976557-021 ایده‌های خود را با ما در میان بگذارد.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه براساس چشم‌انداز 1414 باید مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تحقق یابد، افزود: با وجود اینکه در تدوین سند و راهبردهای 26 گانه زمان زیادی را از دست دادیم اما با همت مضاعف دستگاه‌‌ها و نهادها باید بر اساس چشم‌انداز 1404 یک‌سوم این تعداد حافظ قرآن تربیت کنیم.

دبیر ستاد طرح ملی حفظ با بیان اینکه تربیت سه‌ونیم میلیون حافظ قرآن کریم تا سال 1404 اقدام سنگینی است، گفت: ما عقب‌ماندگی پژوهشی داشتیم که باید آن را جبران کنیم اما بر اساس سند همه دستگاه‌ها باید گام‌های بعدی را بردارند و بر اساس راهبردها اقدامات عملیاتی را مطرح و مصوب کنند.

به گزارش فارس، سومین جلسه ستاد طرح ملی حفظ 26 آذرماه در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد و در این جلسه دستگاه‌های متولی تحقق 26 راهبرد سند طرح ملی حفظ مشخص شدند.

انتهای پیام/الف