ایلام بیدار09:07 - 1396/09/23
امام جمعه ایلام تاکید کرد؛

ترس دشمنان نظام از فرهنگ ایثار و شهادت

امام جمعه ایلام گفت:فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی پویا و بالنده است که بیش از قدرت نظامی ماست، دشمنان انقلاب و نظام از همین عامل می ترسند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: برپایی کنگره شهدا یک وظیفه دینی و انقلابی و از سفارش های موکد امام راحل (ره) و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگواران را تکلیف مهم دینی و الهی دانست و افزود: برگزاری کنگره و یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: آنچه دشمنان را در تهاجم نظامی علیه کشور ما بازداشته است، همین فرهنگ شهادت بود، بعد از دوران دفاع مقدس تلاش دشمنان این بود تا با تمامی امکانات رسانه ای و تبلیغاتی خود خاطرات این دوران را از مردم ما بگیرند که موفق نشدند.
حجت الاسلام لطفی مسئولیت یادگاران جنگ در انتقال ارزش های شهادت را به نسل آتی بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی پویا و بالنده است که بیش از قدرت نظامی ماست، دشمنان انقلاب و نظام از همین عامل می ترسند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر زنده نگه داشتن هرچه بیشتر یاد و خاطره شهدا و فرهنگ سازی حوزه ایثار گفت: فرهنگ شهادت طلبی برنده ترین سلاح ملت ایران برای دفع فتنه های استکبار جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد، گفت: بعد از این اقدام مشاهده شد که میلیون ها جوان زن و مرد خود را آماده شهادت و جانبازی کردند تا بیت المقدس را برای همیشه به عنوان قبله نخستین مسلمانان حفظ کنند، این فرهنگ در زمان دوران دفاع مقدس ما هم وجود داشت.
امام جمعه ایلام بر لزوم همکاری بین سازمان ‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری باشکوه سلسله برنامه‌های تدوین شده در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان تاکید کرد و افزود:این کنگره باید در همه ابعاد مختلف بررسی شده و برنامه ریزی ها برای برگزاری آن در سطح کشوری و ممتاز برگزار شود.

 

انتهای پیام/ش