ایلام بیدار09:03 - 1396/09/16
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام؛

اتحاد دانشجویان رمز موفقیت در مقابل حملات فرهنگی دشمن است

دانشجویان انقلابی با هر سلیقه سیاسی بایستی با هم مهربان و دست در دست هم در مقابل حملات فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگنیا وشریعت رضوی دراعتراض به دخالتهای امریکاوانگلیس درامورایران وسفر “ریچاردنیکسون” معاون رییس جمهوری امریکابه تهران،همراه دیگردانشجویان بپاخاستندوسینه خودراآماج گلوله های رژیم پهلوی قراردادندتاسندی دیگرازروح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

فارغ از جملات شعار گونه و دانشجویی بگوییم: یک زمان لازم بود سینه را آماج گلوله قرار دهیم و خون دهیم تا افراد ما را شهید نکنند و کشورمان را به غارت نبرند. اما امروز باید چه کرد ? آیا دشمن با سلاح سنگین و حضوری همانند اوایل انقلاب به خاک و وجود ما حمله کرده ?! به راستی وظیفه دانشجو چیست ? در هر برهه زمانی می طلبد عده ای برای آرمانها و اعتقادات خود فدا شوند و این مقوله منوط و محدود به جغرافیای ایران نیست چه بسا هر فردی حتی اگر اعتقاداتی الهی نداشته باشد چنین چیزی را منطقی و بدیهی میپندارد. حال، ما به عنوان یک انسان، آن هم انسانی با اعتقاداتی محکم و راسخ که برترین و بهترین ایدئولوژی دنیا را صاحب است، آن هم یک ایرانی و برتر یک دانشجو ! دانشجویی که ولی فقیه و ولی امر مسلمین اش، به وی می گوید انقلابی باش . انقلابی ...

کلمه ای کلیشه ای ...

مادام در گوشمان خواندند انقلاب انقلاب انقلاب، اما تابحال با خود اندیشیده ایم که انقلابی یه چه معناست? انقلابی از منقلب و دگرگونی می آید. دانشجوی انقلابی یعنی دانشجویی که در هر زمان و مکانی که هست اطراف خود را به سمت و سوی اعتقادات اسلامی خود منقلب کند.

انقلابی اگر ساکن باشد می میرد، به نظر می رسد نه از دیدگاه ایرانی-اسلامی بلکه از هر منظر و منطقی این مقوله الگویی خوب و مناسب باشد. چرا که پویایی و تحرک را در هر جا به ارمغان می آورد. درزمانی که دشمن با جنگ های فرهنگی، نرم و اقتصادی به اذهان و قلوب ایرانیان حمله ور شده می طلبد که انقلابیون نیر رویه خود را عوض کرده و با ملاطفت و به روز شدن خود در مقابل این حملات مقاومت کنند.

و این موضوع حاصل نخواهد شد مگر با «مهربانی» آری چه زیبا گفت: ««رحما بینهم واشداء علی الکفار»» دانشجویان انقلابی با هر سلیقه سیاسی بایستی با هم مهربان و دست در دست هم در مقابل حملات فرهنگی دشمن ایستادگی کنند و «دانشگاه را سست نگیرند تا همه چیزمان از دست نرود»  (امام خمینی(ره))

 

انتهای پیام/س