ایلام بیدار17:44 - 1396/09/09
جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:

ادامه راه شهدا توطئه ها را خنثی می کند/ لزوم بررسی زوایای پنهان حادثه زمین فوتبال چوار

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: یادواره های شهدا این پیام را منتقل می کنند که راه و رسم شهدا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومتایلام بیدار، سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم یادواره محله سیدالشهدای شهر چوار با بیان اینکه یادواره های شهدا ریشه در تاریخ اسلام دارد، گفت: پیام یادواره های شهدا این است که راه و رسم شهدا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: شهدا با تقدیم جان خود، امنیت و افتخار در این برهه حساس را برای ما به ارمغان آورده و امنیت و آسایش کنونی مرهون مجاهدت ها و ایثارگری های آنها است.
شاکرمی با اشاره به اینکه شهیدان عزت را برای ما به ارمغان آوردند، افزود: ما باید از شهیدان شاکر باشیم که قله های ترقی و پیشرفت را به ما نشان و یاد دادند.
جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: شهدای محله سیدالشهدای چوار به خصوص شهید یعقوبی، دین خود را به خوبی به نظام و انقلاب ادا کردند؛ اگرچه شهیدان مظفری از سن کمی برخوردار بودند اما حماسه‌های بسیار بزرگی را رقم زدند.
وی بیان کرد: مظلومیت شهداء امروزه با برپایی یادواره های شهدا به خوبی قابل درک بوده و این وظیفه ما است که از خون این عزیزان حراست کرده و نگذاریم پایمال شود. 

حادثه زمین فوتبال چوار از درماندگی دشمن بود

شاکرمی در ادامه سخنان خود به حادثه زمین فوتبال چوار اشاره و آن را به عنوان یکی از حادثه های تلخ در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: بعد از آن که دشمن نتوانست در درگیری رو به رو با رزمندگان اسلام کاری را از پیش ببرد لذا حادثه تلخ زمین فوتبال چوار را رقم زد؛ این حادثه که از درماندگی دشمن بود، قلب رزمندگان اسلام را به درد آورد.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: در این حادثه تلخ، خون های بسیاری از عزیزان ما در این منطقه ریخته شد؛ اگر چه در دنیا شبیه چنین وقایعی از جمله سقوط هواپیمایی حامل بازیکنان وجود داشته، اما حادثه زمین فوتبال چوار در یک فضای بسیار مظلومانه و در مقابل چشم خانواده های شهیدان اتفاق افتاد که دریایی از خون را به پا کرد.

وی تأکید کرد: اگر شهر چوار هیچ شهیدی را در راه انقلاب و نظام نداده بود و فقط صرفاً و صرفا حادثه زمین فوتبال چوار در آن اتفاق می‌افتاد،  ظرفیت تبدیل شدن به شهر "شهید و شهادت" را داشت.
شاکرمی با تأکید بر اینکه زوایای این حادثه هنوز مشخص نیست، گفت: در رابطه با این حادثه، نمی‌توان مظلومیت این شهیدان را درک کرد برای همین باید دست اندرکاران مرتبط با تولیدات فرهنگی براساس پژوهش ها، پایان نامه ها، فیلم نامه ها و انیمیشن ها به بررسی زوایای این حادثه بپردازند تا زوایای پنهان آن برای نسل امروز باز شود؛ برای همین نباید در خصوص حادثه زمین فوتبال جهان به یک مستطیل سبز اکتفا کرد.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: شهدا راه شهادت را به امروزی ها یاد داده و امثال حججی ها به واسطه یعقوبی ها امروزه برای دفاع از نظام و انقلاب جمهوری اسلامی به خوبی بروز کرده و ادامه دهنده راه شهدا هستند؛ اگر شهدای ما نبودند، مدافعان حرم، حرکت های جهادی و اعتقادی، راه و رسم دلیری، معنایی نداشت.

لزوم هوشیاری در مقابل تحرکات دشمنان
وی در ادامه در خصوص شکست مفتضحانه داعش در منطقه نیز گفت: در حالی که داعش آمده بود تا شیعه را در تاریخ جمع کند اما آنها نمی دانستند که شیعه آتش نشان خاموشی است که هیچ وقت خاموش نمی شود و فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از شیعه همچنان ادامه دارد.
شاکرمی عنوان کرد: هدف نهایی داعش مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی بود و امروز ما شاهد این هستیم که داعش به لحاظ سرزمینی از بین رفته اما به لحاظ فکری باید مراقب تحرکات این گروه باشیم.

به گزارشایلام بیدار، در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا با اهداء لوحی تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/س