ایلام بیدار12:15 - 1396/08/29

اختلافات «جبهه‌ای» اصلاح‌طلبان درون «حزبی» شد/ عدم حضور شخصیت‌های اصلاح‌طلب در کنگره «حزب مردمی اصلاحات»

اختلافات در جبهه اصلاحات فقط مربوط به مخالفت چند حزب با ماموریت مجدد به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست بلکه سطح بالاتری از این اختلافات در سطح احزاب نیز وجود دارد.

به گزارشايلام بيدار، پس از تمدید ماموریت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از سوی رئیس دولت اصلاحات برخی از احزاب همچون اعتماد ملی، مردم‌سالاری، مجمع نیروهای خط امام(ره)، حزب آزادی، حزب وحدت و همکاری ملی به آن انتقاد کردند و «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» را برای انتخابات 96 فعال کردند.

منتقدان به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر این نکته تاکید داشتند که محوریت تصمیم‌گیری‌ها برای این جریان باید احزاب باشد نه اشخاص و در همین راستا به کمرنگ و هم‌وزن بودن احزاب با اشخاص حقیقی در شورای عالی اعتراض کردند.

اما اختلافات در جبهه اصلاحات فقط مربوط به مخالفت چند حزب با ماموریت مجدد به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست بلکه سطح بالاتری از این اختلافات در سطح احزاب نیز وجود دارد.

در همین زمینه کنگره حزب مردمی اصلاحات پنجشنبه هفته گذشته 25 آبان در حالی در سالن فجر تهران برگزار شد که برخی  از افراد مدعو در این همایش حضور نیافتند و چهره‌های حاضر در این مراسم را صرفاً سیاستمداران مستقل همچون محسن هاشمی، اشرفی اصفهانی، حشمتیان و جعفرزاده تشکیل می‌دادند و تنها چهره اصلاح‌طلب در این مراسم مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری بود.

بر پایه این گزارش، حسین کمالی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کار که هم اکنون به مدت یکسال ریاست خانه احزاب را نیز برعهده دارد در سومین کنگره حزب مردمی اصلاحات فقط به ارسال پیامی بسنده کرد و رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب اعتماد ملی هم حاضر به حضور در این مراسم نشد.

به گزارش فارس، دبیرکلی حزب مردمی اصلاحات را محمد زارع فومنی بر عهده دارد و این حزب سومین کنگره خود را نیز 25 آبان‌ماه سال جاری به منظور تغییرات بر اساس قانون جدید احزاب در تهران برگزار کرد.

انتهای پیام/الف