ایلام بیدار10:19 - 1396/08/17
گزارشی متفاوت از اربعین 96 در مهران؛

جانباز مهرانی که زندگی خود را وقف زائران کرد + تصاویر

اربعین در مهران حال و هوای دیگری دارد و هرکسی به نحوی در تلاش است تا خود را خادم زائرانی کند که از این مرز به سوی کربلا مشرف میشوند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران؛  به همراه امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مهران به دیدارجانباز قطع نخاعی میرویم که با وجود مشکلاتی دارد و به علت قطع نخاع بر روی ولیچر حرکت می کند اما منزلش محلی برای اسکان زائران جانباز از سراسر کشور شده است.

این جانباز سرافراز دفاع مقدس که در سال 65 به وسیله تیر مستقیم کمین رژیم بعث از ناحیه نخاع به درجه جانبازی نائل آمده با مهمان نوازی و اسکان زائران جانباز خدمتی دوباره به جامعه می کند.

علی عیسی نژاد جانباز قطع نخاعی بسیجی و رزمنده دفاع مقدس سالهاست که منزل خود را برای اسکان و استراحت زائران حسینی بویژه جانبازان قرار داده تا ارادت خودت را به اباالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز تاریخ انسانیتو امام حسین(ع) نشان بدهد.

به منزل این جانباز سرافراز که میرسیم خود را به وسیله ویلچر به جلوی خانه میرساند تا با رویی گشاده از ما استقبال کند صفا و صمیمیت این جانباز هشت سال دفاع مقدس مارا به یاد اخلاص و پاکی رزمندگان جبهه های نبرد می اندازد.

وارد منزلش که میشوینم تعداد زیادی خودرو با شماره پلاک جانبازی می بینیم از او میپرسم چند وقت است به جانبازان خدمت می کند؟ او می گوید: از زمانی که مرز مهران برای تردد زائران باز شده حدود 12 سال پیش تا کنون درب خانه ام بر روی جانبازانی که قصد داشته اند به مهران بیایند باز است.

عیسی نژاد می گوید: حیاط خانه ام را محلی برای پارک خودرو های جانبازان کرده ام تا با خیال آسوده به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

این جانباز و بسیجی دفاع مقدس می گوید: منزلم همیشه برای استراحت جانبازان آماده است و در طول سال بسیاری از جانبازان می آیند و در منزلم به استراحت می پردازند.

داخل منزل این جانباز تخت هایی نظر ما را به خود جلب می کند از او میپرسم کارایی تخت ها چیست؟ میگوید: از زمانی که قصد داشتم تا یک منزلگاه برای جانبازان تدارک ببینم تعداد 10تخت را برای استراحت راحت تر جانبازان تهیه کردم که مشکلی برایشان پیش نیاید.

وی اضافه می کند : تعداد 2 سرویس بهداشتی و دو حمام نیز برای این منظور در منزلم ساخته ام.

او اظهار کرد: خانواده ام هم در این ساختمان سکونت دارند اما آنها در اتاق دیگری از منزل هستند سعی کرده ام آسایش زائران فراهم شود.

عیسی نژاد ادامه می دهد : روزانه به طور متوسط 15 جانباز برای استراحت به منزلم می آیند و پس از استراحت راهی مقصد خود می شوند.

این جانباز دفاع مقدس خدمت به جانبازان را کاری ارزشمند میداند و می گوید: خدمت به جانبازان که در راه خدا از جان خویش خالصانه گذشتند کاری ارزشمند است.

وی درپایان از مسوولان خواست توجه بیشتری به جانبازان کنند و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنند همچنین اطلاع رسانی دقیقی به زائران شود تا از امکانات زائر سراهایی مختص انان است استفاده کنند.

 

انتهای پیام/الف