ایلام بیدار19:46 - 1396/07/18
امام جمعه ایلام:

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

امام جمعه ایلام گفت: تنها چیزی که کمر دشمنان به ویژه داعش را شکست، برگزاری آیین بزرگ و باشکوه اربعین حسینی است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: حماسه راهپیمایی اربعین حسینی که با تدابیر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت توانست توطئه شوم تاسس پدیده شوم و منحوس داعش که با حمایت های مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب ایجاد شده بود خنثی و بار دیگر حقانیت ایران اسلامی به اثبات برسد.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب گروه تروریستی داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت ایجاد کردند اما هیچ گاه موفق نشدند و تنها چیزی که کمر آنان را شکست، برگزاری آیین بزرگ و باشکوه اربعین حسینی است.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ملت ایران بویژه مردم ولایتمدار استان در خلق حماسه اربعین حسینی نقش عظیمی دارند، تاکید کرد: طی چند سال گذشته مردم ایلام و مسئولان استان با تمام توان پای ‌کار بوده و زائران اربعین حسینی نیز در تردد از ایلام در مسیرهای رفت و برگشت راضی بوده‌اند و امروز نام ایلام جهانی شده است.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: بدلیل اینکه مرز مهران نزدیک ترین و امن ‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین است، بیشترین حجم ترددها نیز از این مرز انجام می شود و عمده خروج و ورود زوار از مرز مهران است.
وی خدمات رسانی به زائران را توفیق الهی دانست که نصیب مردم استان ایلام شده است و گفت: اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست و دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نمایش قدرت جهان اسلام در مقابل استکبار است پس همه باید برای تحقق اهداف این کنگره عظیم تلاش کنند. 
امام جمعه ایلام بر ضرورت انعکاس حماسه اربعین حسینی در ایلام و تلاش مردم و مسئولان ایلامی در خدمت‌رسانی به زوار در رسانه ملی تاکید کرد و افزود: صداوسیمای مرکز استان تلاش های مناسبی در پوشش این رویداد در استان داشته است اما انعکاس خدمات مردم و مسئولان استان در ایام اربعین حسینی در رسانه ملی در سال گذشته مورد ظلم قرار گرفت که باید در این زمینه باید مسئولان کشوری خوب عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسافربرها اعم اتوبوس‌ها و سواری‌ها در ایام اربعین حسینی باید به‌ دقت کنترل شوند تا هزینه اضافه از زوار حسینی گرفته نشود.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با شکل بهتری در زمینه استقبال و پذیرایی از زوار حسینی فعالیت کنیم، باید برنامه‌ ریزی لازم صورت گیرد تا هم خدمات بهتری ارائه شود و هم انعکاس بهتری از سال گذشته صورت گیرد.

 

انتهای پیام/س