ایلام بیدار09:18 - 1396/07/18
گزارش؛

شهر در قرق خودروها؛ قانونی که اجرا نمی شود!

در آینده ای نه چندان دور کوچه و خیابان ها را ماشین ها غرق می کند و تمام شهر پارکینگ خواهد شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازایلام رصد، یکی از مشکلات عمده شهر ایلام، عدم رعایت حق تقدم حین تغییر مسیر و رعایت نکردن حقوق عابران پیاده است که سبب می شود افراد زیادی در معابر شهری دچار مشکل شوند.

بر همین اساس، با توجه به این که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی گامی موثر در جهت انضباط بخش ترافیکی و کاهش تصادفات و به تبع آن میزان مرگ و میر جاده ای است احساس نیاز می شود که پلیس راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری را اعمال داشته و با چنین افرادی به صورت قانونی برخورد نماید.

اما آیا پارک خودرو در مقابل منزل شهروندان قانونی است!? خیر، طبق قانون خودروهایی که به گذرگاه عابرپیاده تعرض کنند 20 هزار تومان و رانندگانی که قوانین حرکت بین خطوط را رعایت نکنند، با جریمه 40 هزار تومانی مواجه خواهند شد، اما این جرائم، جرائمی است که شاید در ایلام به دست فراموشی سپرده شده است تا جایی که دیده می شود حتی شهروندان و ادارات کوچه ها را نیز به جهت پارکینگ قرق میکنند که خود جای تامل است.

اگر از فردا روز هر فرد اقدام به چنین عمل ناپسندی کند و کوچه و خیابان ها را غرق کند تقریبا تمام شهر پارکینگ خواهد شد، که این امر به نظر می رسد بایستی مورد توجه ارگان های مربوطه قرار گیرد این اقدام همچنین منظره نازیبایی رابه شهر ایلام می دهد که بایستی با فرهنگ سازی و ایجاد پارکینگ های مناسب از بروز چنین رویه ای جلوگیری شود

انتهای پیام/

 
انتهای پیام/س