ایلام بیدار08:22 - 1396/07/13
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد؛

موافقت وزیر کشور عراق با راه اندازی مرز چیلات دهلران

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از موافقت اولیه وزیر کشور عراق با مرزدهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"حسین ذوالفقاری" معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی پس از دیدار با "الاعرجی" وزیر کشور عراق، از تصمیمات مهم دو کشور در خصوص اربعین، از جمله در خصوص گذرگاه های مرزی، خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات در اربعین امسال یک خط تماس مستقیم میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق، برقرار می شود.

 
وی افزود: همچنین برای مرزهایی که جهت تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است، قرار شد تیم هایی با مسئولیت واحد در دو سوی مرز مستقر شوند و مسائل و مشکلات را در همان نقطه مرزی حل وفصل کنند.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از دیگر موارد مهم مطرح در این نشست را موضوع فعال کردن مرز خسروی عنوان کرد و گفت درباره مرز خسروی تاکید شد که این مرز امسال با قدرت بیشتری برای تردد زائران فعال شود و هم اکنون اقدامات لازم برای این منظور در حال انجام است.
 
وی موضوع دیگر را بحث تسهیلات برای یک سری از گروه های زائر عنوان کرد که به گفته وی می بایست برای قانونمند شدن فضا در ترددهای مرزی به آن توجه شود.
 
ذوالفقاری ادامه داد: از جمله این گروه ها اتباع افغان مقیم ایران هستند که گذرنامه هایشان دستی است و موافقت شد این زائران اربعینی با مدارک مورد تایید ایران ویزا دریافت کنند. 
 
معاون وزیر کشور گروه دیگر را عراقی هایی معرفی کرد که ساکن ایران هستند و مدارک لازم را ندارند و برای آنان نیز مقرر شد با دفترچه های صادره از ایران همانند سال گذشته وارد عراق شوند.
 
ذوالفقاری همچنین خبر داد که در این نشست پیشنهاد گشودن یک مرز جدید در استان ایلام در حوزه دهلران به طرف عراقی داده شد که الاعرجی موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد اعلام کرد.
 
وی تصریح نمود: این نقطه مرزی موسوم به 'چیلات' در دهلران قرار دارد و در صورت آماده شدن زیرساخت های آن سال آینده برای زائران راه اندازی خواهد شد.
 
انتهای پیام/الف