ایلام بیدار11:35 - 1396/06/29
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پشت پرده سخنان دیوانه وار ترامپ در سازمان ملل/ ایران پیشگام در نقض برجام نمی شود

دولت امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند تا با این گونه اظهارات ایران را به واکنش عجولانه در برجام تحریک کنند.

گروه بین الملل ایلام بیدار::یکی از مهمترین برنامه هایی که در طول سال توجه همه جهانیان را به خود جلب می کند برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل است که در آن بزرگان و رؤسای جمهور کشورها و بزرگان گرد هم می ایند و آخرین مسائل روز دنیا را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند.

در همین راستا روز گذشته (سه شنبه)  هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل با سخرنانی ترامپ، رئیس جمهور امریکا حاشیه هایی را به همراه داشت.

رئیس جمهور امریکا در سخنانی دیوانه وار گفت: توافق هسته‌ای ایران بدترین توافق در طول تاریخ آمریکا بوده است.

ترامپ گفت:زمان آن فرا رسیده است که به نظام دیگر خارج از قانون اشاره کنیم که از مرگ به آمریکا و نابودی اسرائیل و ملت‌های بیشتری در این سالن سخن می‌گوید؛  به اعتقاد ما ایران درجنگ یمن دست دارد و جنگ را هدایت می‌کند.ما به قراردادی که به عنوان پوششی برای ساخت بمب اتمی استفاده شود پایبند نخواهیم بود؛ حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.

نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت قاتل در حین ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد؛ وقت آن است که این حکومت، تمامی آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشور‌هایی که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند.فراتر از همه اینکه حکومت ایران بایستی حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده و خدمت‌رسانی به مردم کشور خودش و احترام به حق حاکمیت همسایگانش را آغاز کند.

راه اندازی طوفان توییتری ایرانیان علیه ترامپ/ واکنش طریف

این سخنان وی در حالی است که بلافاصله بعد از این سخنان، ایرانی ها طوفان توییتری به راه انداختند و با هشتگ "ترامپ دهانت را ببند" جواب های محکمی به این سخنان دیوانه وار ترامپ دادند.

همین موضوع باعث شد تا وزیر خارجه کشورمان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد؛ وی گفت: سخنان وی به ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد

ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می‌دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

پشت پرده سخنان دیوانه وار تارمپ در سازمان ملل

با توجه به اینکه گزارش های سازمان ملل و دیگر سران کشورها در رابطه با پایبندی ایران به برجام را به اثبات رسانده لذا دولت امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند تا با این گونه اظهارات ایران را به واکنش عجولانه در برجام تحریک کنند.

 

انتهای پیام/س