ایلام بیدار08:38 - 1396/06/21
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در گفتگو با ایلام بیدار:

بیش از 26 هزار زائر از مناطق یادمانی ایلام بازدید کردند/ اسکان شش هزار نفر در اردوگاه های راهیان نور استان

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) از بازدید بیش از 26 هزار زائر از مناطق یادمانی استان ایلام از اریبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

"قدرت الله کریمیان"، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهاد و مقاومتایلام بیدارگفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون 26 هزار نفر از مناطق یادمانی استان ایلام بازدید کردند.

وی اظهار کرد: این تعداد از مناطق یادمانی شرهانی، قلاویزان، میمک، قرارگاه حضرت امیر(ع) و سه راهی جندالله بازدید کرده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، آمار بازدیدها از مناطق عملیاتی استان به تفکیک هر یادمان را تعداد پنج هزار و 492 نفر از  یادمان شرهانی، تعداد پنج هزار و 891 نفر از یادمان قلاویزان، تعداد پنج هزار و 660 نفر از یادمان حضرت امیر(ع)، تعداد دو هزار و 970 نفر از از یادمان میمک و تعداد شش هزار و 245 نفر از یادمان سه راهی جندالله عنوان کرد.

کریمیان گفت: استان های تهران بزرگ، قزوین، قم، مشهد، بوشهر، البرز، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی و دانشگاه های افسری و علوم نظامی و انتظامی از یادمان های استان ایلام بازدید داشته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ادامه داد: بر همین اساس یادمان سه راهی جندالله در مسیر ایلام به صالح آباد در این مدت بیشترین میزان بازدید در مجموع مناطق یادمانی را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: بازدیدها از یادمان های عملیاتی استان ایلام در حوزه های مختلف از جمله محلات، دانشجویی، دانش آموزی و اقشار تخصصی انجام گرفته است.

کریمیان اضافه کرد: همچنین در این مدت در حوزه اعزام زائران راهیان نور به خارج از استان نیز تعداد هزار و 816 نفر به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند؛ در همین راستا در حوزه اعزام داخلی زائران نیز تعداد چهار هزار و 266 نفر به مناطق عملیاتی استان ایلام اعزام صورت گرفته است؛ در مجموع آمار اعزام داخلی و خارجی استان نیز تعداد هفت هزار و 537 نفر اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام گفت: همچنین در بحث اسکان زائران نیز از ابتدای اردیبهشت ماه، تاکنون تعداد بیش از شش هزار نفر در مناطق یادمانی استان ایلام اسکان داده شده است.

کریمیان، اجرای کارگاه آموزش مدیران اردویی و راه اندازی دبیرخانه ره آورد سرزمین نور استانی را از جمله برنامه های انجام گرفته در طول این مدت از سال عنوان کرد.

وی در اشاره با اهمیت اردوهای راهیان نور نیز گفت: یکی از تاثیرگذارترین برنامه تربیتی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان همین اردوهای راهیان نور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام افزود: در طول بيش از دو دهه از پايان جنگ كاروان هاي راهيان نور به يك از منابع عظيم توليد معنويت، بازشناسي هويت اسلامي - انقلابي  و فرصتي براي خودسازي انقلابي نسل سوم انقلاب اسلامي مبدل شده است.

به گزارشایلام بیدار، استان ایلام بعنوان یکی از مناطق میزبان اردوهای راهیان نور به خوبی به این امر ورود داشته و سالیانه میزبان هزاران نفر از زائرین شهداء بوده اند.

 

انتهای پیام/س