ایلام بیدار00:20 - 1396/06/20
گزارشی از تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران:

زاکانی: دستگاه دیپلماسی کشورهای اسلامی را علیه کشتار مسلمانان میانمار بسیج کند

جمعی از دانشجویان و مردم عصر امروز در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران از مسئولان این سازمان و سازمان‌های حقوق بشری خواستند تا سکوت مرگبار خود را در مقابل کشتار مسلمانان بشکنند.

به گزارشايلام بيدار،تجمع پرشور دانشجویان و اقشار مختلف مردم عصر امروز در اعتراض به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار دقایقی پیش در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش، تجمع کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته‌هایی و همچنین با سر دادن شعارهایی همچون « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» اعتراض خود را به کشتار مسلمانان میانمار و همچنین سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری غربی نشان دادند.

دانشگاهیان در این تجمع از مسئولان سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواستند تا سکوت مرگبار خود را در مقابل این جنایت وحشیانه بشکنند و همچنین از مردم آزادیخواه جهان مخصوصا مسلمانان خواستند تا از تمام توان خود برای پایان دادن به این کشتار استفاده کنند.

* آزادی‌خواه: میانمار نتیجه توطئه های آمریکا است/ مشوقان فتنه 88 امروز فاجعه میانمار را حمایت می کنند

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران گفت: در جمهوری اسلامی ایران اولین کسی که علیه جنایات میانمار موضع گیری کرد شخص رهبر انقلاب اسلامی بودند و این گویای حضور رهبری جامع الشرایط در راس نظام اسلامی است که‌ علیه ظلم ظالمان موضع می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر رهبری با بصیرت در میدان باشد اما جوان با بصیرتی در میدان نباشد مشکل ایجاد خواهد شد و حضور جوانانی مانند شما در این مسیر نشان دهنده بصیرت شما است.

وی در ادامه با اشاره به نقشه آمریکا و اسراییل برای منطقه خاورمیانه تاکید کرد: مشوقان فتنه 88 امروز حامیان کشتار مسلمانان در میانمار هستند.

وی ادامه داد: حرکت صهیونیستی و آمریکایی در منطقه در معرفی شیعه انگلیسی از نظر ما مردود است.
وی گفت: ما حرکت‌های تکفیری و داعشی را محکوم می‌کنیم و معتقدیم هر که دین اسلام‌ را به درستی شناخت. عاشق این دین شد و اسلامی که این کشورها نشان می‌دهند، ساختگی است.

 وی گفت: نسل‌کشی در میانمار محصول توطئه های آمریکایی در منطقه است. آنهایی که مدعی عدم رعایت حقوق بشر در ایران هستند بگویند آیا در جمهوری اسلامی که از فرق مختلف شیعه، سنی، ارمنی و زرتشی نماینده  در پارلمان وجود دارد حقوق بشر رعایت نمی‌شود یا در کشورهای آنهایی که حتی یک‌بیانیه در قبال مظلومیت مردم مظلوم میانمار صادر نکردند.

وی خطاب به کسانی که در داخل کشور خواستار ارتباط با آمریکا هستند گفت: تفکری که‌ امروز دنبال ارتباط با آمریکاست جنایات امروز میانمار و یمن و مصر را ببینند و عواقب همراهی و نزدیکی با این کشور را درک کنند.

 این‌ نماینده مجلس افزود: معتقدیم تفکر ولایی آموزه‌های اسلامی و قرآنی امروز وحدت‌‌آفرین است و با تمسک به‌ آنها پیشرفت خواهیم کرد. 

وی در پایان اظهار داشت: رابطه ذلیلانه با آمریکایی‌ها را محکوم می‌کنیم و هرگز زیر بار این رابطه نخواهیم رفت.

* زاکانی: دستگاه دیپلماسی، کشورهای مسلمان را علیه کشتار مسلمانان میانمار بسیج کند

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در تجمع امروز دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران گفت: امروز ما داغدار نسل‌کشی‌ای هستیم که در پس سکوت و تزویر سازمان ملل و مجامع بین‌المللی رقم می‌خورد.

وی گفت: چهره واقعی سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی حقوق بشری هر از چند وقت یکبار در سایه شعارهای مردم‌فریب پنهان می‌شود ولی طولی نمی‌کشد که چهره واقعی آنها مشخص می‌شود.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: این چهره امروز هم با انفعال و سکوت آنها در قبال جنایات فجیع دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم این کشور آشکار شده است. سازمان‌های حقوق بشری که برای اتفاقات کمتر از این فریاد سرمی‌دهند در برابر جنایت علیه مردم مظلوم میانمار سکوت اختیار کردند و فراتر از آن اینکه به عامل این جنایات جایزه صلح نوبل می‌دهند.
وی گفت: کشورهای مسلمان امروز در حاشیه قرار گرفته‌اند و متأسفانه به جای اینکه به نسل‌کشی در سوریه، عراق، یمن و در روزهای اخیر در میانمار واکنش جدی نشان دهند و تنها در حاشیه نشست اجلاس سران کشورهای اسلامی به موضوع کشتار مردم میانمار می‌پردازند.

زاکانی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان کشورمان در قبال فاجعه میانمار عملکرد مناسبی نداشتند این در حالی است که همسر رئیس جمهور ترکیه دست کم در یک حرکت تبلیغاتی به میانمار رفت.
وی گفت: انتظار ما از مسئولین کشورمان فراتر از آن چیزی است که می‌بینم. دستگاه دیپلماسی ما باید با فعالیت بیشتر در بسیج کردن کشورهای مسلمان علیه جنایات دولت میانمار اقدام کند.

زاکانی تاکید کرد: دستگاه قضایی هم وظیفه دارد به این جنایت رسیدگی کند و در مجامع بین‌المللی شکایاتی تنظیم کرده و این موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه نخبگان است که به عنوان نسل مطالبه‌گر اعتراض خود را به سازمان ملل و جهان اسلام نشان دهند، گفت: نخبگان و دانشجویان باید از مسئولان کشورمان بخواهند که در قبال اینگونه جنایات عکس‌العمل‌های بهتری از خود نشان دهند و فریاد مظلومیت مردم میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

* حاجی دلیگانی: جنایت در میانمار آمریکا و رژیم صهیونیستی است/ قوه قضائیه کشتار مسلمانان در میانمار را پیگیری حقوقی کند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در این تجمع گفت: قرآن می‌فرماید اگر انسانی از شما طلب کمک کرد به او کمک کنید و امروز مگر ما نمی‌شنویم صدای کمک خواهی مسلمانان میانمار را که زنده زنده در آتش می‌سوزند و قتل‌عام می‌شوند.

وی تصریح کرد: مگر ما پیرو آن پیامبری نیستیم که فرمود هر کسی فریاد کمک انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری بطلبد و به یاری‌اش نرود مسلمان نیست، ما برای اینکه نشان دهیم مسلمان هستیم باید به یاری مسلمانان مظلوم میانمار بشتابیم.

وی با اشاره به جنایاتی که با حمایت ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این جنایات در تاریخ بشری بی‌سابقه بوده و مگر این مسلمانان مظلوم چه کرده‌اند که باید اینگونه ستم ببینند.

وی منشأ جنایت در میانمار را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: در برابر این جنایات چرا سازمان‌های بین‌المللی خفه شده‌اند و هیچ مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نمی‌دهند. آیا کشتار مردم مسلمان میانمار نسل‌کشی نیست؟ 
حاجی دلیگانی یادآور شد: آنهایی که برای مرگ یک حیوان اشک تمساح می‌ریزند چرا در قبال این جنایات سکوت مرگبار اختیار کرده‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: آمریکا و همه مستکبران عالم بدانند همانطور که کشورهای اسلامی و در رأس آنها ایران در غرب آسیا پوزه جریان‌های تکفیری را به خاک مالیدند؛ در شرق آسیا نیز ریشه ستم را می‌خشکانند.

وی گفت: امام (ره ) در سال 67 وصیت کردند که باید بسیج جهانی تشکیل شود و ما به این وصیت جامه عمل می‌پوشانیم و همانطور که در غرب آسیا اتحاد و بسیج مردمی تشکیل دادیم و پوزه صهیونیست‌ها را به خاک مالیدیم در شرق آسیا نیز به مقابله با ظلم و ستم می‌رویم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: کشتار مردم مسلمان میانمار اتفاق جدیدی نیست و اگر مجامع جهانی به جنایاتی که در سال‌های قبل باعث مرگ میلیون‌ها مسلمان در میانمار شده بود عکس‌العمل مناسبی نشان می‌دادند امروز شاهد این جنایات فجیع نبودیم.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در تجمع گفت: دانشجو باید بیدار باشد همانطور که می‌بینید استکبار جهانی سازمان‌های نظامی مشترکی تشکیل دادند و ما نیز وظیفه داریم با تشکیل نیروی نظامی مشترک اسلامی امکانات نظامی در اختیار مردم میانمار قرار دهیم.

وی گفت: ساختار معیوب سازمان ملل و شورای امنیت باید اصلاح شود و باید صلیب سرخ و هلال احمرهای تمامی کشورها به کمک مردم مظلوم میانمار بیایند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: انتظار ما از قوه قضاییه این است که با قدرت به این کشتار رسیدگی کرده و پرونده قضایی علیه این جنایات در مجامع حقوق بین‌الملل تشکیل دهد. 
وی افزود: از رسانه‌ها نیز انتظار داریم که ابعاد مختلف جنایات دولت میانمار علیه مردم مسلمان این کشور را به خوبی در شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

* سلیمی: قوای سه گانه اقدامات خود در مورد میانمار را به بیانیه محدود نکنند

محمدامین سلیمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه اظهار داشت: ما هیچ وقت از سازمان ملل انتظار رسیدگی به کشتار مسلمانان میانمار را نداریم زیرا همواره شاهد برخورد دوگانه آنها با این نوع مسائل بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر ما در مقابل تجاوز به حقوق ستمدیدگان و مظلومان در نقاط مختلف دنیا نایستیم این روند روزی دامن‌گیر کشور ما هم خواهد شد. 

این فعال دانشجویی گفت: ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام مسئولیت‌هایی در قبال مسلمانان و مظلومین جهان برعهده دارد که اگر نتواند به آنها عمل کند دیگر نمی‌تواند شعار ام‌القرایی خود را در عمل نشان دهد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اقدامات خود را به صادر کردن یک بیانیه محدود کنند چرا که کشور ما به عنوان یک نظام اسلامی نه تنها در قبال مردم مظلوم میانمار بلکه در قبال خون شهدایی که شهید شدند تا ایران تبدیل به پایگاهی برای حفاظت از حقوق مظلومین در دنیا شود، مسئول هستند.

* کارگر: سازمان‌های بین‌المللی اقدامات شایسته‌ای در قبال کشتار مسلمانان در میانمار انجام دهند

رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه این تجمع گفت: تا چه زمانی قرار است این سکوت مرگ آفرین مسلمانان جهان ادامه پیدا کند، تا چه زمانی قرار است ایادی استکبار ظلم را به معنای اتم و اکمل بر مستضعفین جهان روا بدارند و ما در انفعال و غفلت به سر بریم ما که نباید از حقوق بشر غربی انتظاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: حقوق بشری که به شهادت رساندن 290 نفر از کودکان و زنان و مردان مظلوم و بی‌دفاع ایرانی را لایق دریافت مدال شجاعت می‌داند، پس این نسل‌کشی مسلمانان مظلوم در میانمار را هم باید لایق اعطای جایزه صلح نوبل بداند.

کارگر تاکید کرد: این خانه از پای‌بست ویران است، و گرنه چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چندین روز از وقوع یک فاجعه تمام عیار و نسل‌کشی کم‌نظیر انسانی هنوز اقدامات مقتضی را انجام نداده است؛ این درحالی است که در کشور چشم رنگی‌ها و در موارد بسیار خفیف‌تر به نحوی که در قیاس با فاجعه میانمار ناچیز می‌توان فرض کرد که صرفا چند تن زخمی یا کشته شدند، سریعا و با غلاظ و شداد اقدام کرد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: روی سخنم با تمام کشورهای اسلامی، ملت‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب و همه آزادگان جهان است. در هر جای این کره خاکی و در هر جایگاه و به هر رنگ و زبان و نژاد که باشیم نباید در برابر چنین اقدامات ددمنشانه سکوت کنیم و باید انزجار خودمان را به احسن وجه اعلام کنیم.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی علی‌الخصوص سازمان‌های بین‌المللی اسلامی، ملت‌های مسلمان و همه بازیگران عرصه بین الملل موظف اند اقدامات شایسته‌ای انجام دهند بلکه ولو اندک باعث تسلی‌خاطر بازماندگان این فاجعه عظیم و مردمان جهان شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مجازات جانیان این فاجعه می‌تواند احقاق حقوق مظلومان این فاجعه و همچنین گامی در جهت نیل به صلح جهانی باشد.

* کوهی مقدم: مسلمانان عکس‌العمل مناسبی به کشتار مسلمانان در میانمار نشان دهند

 اسماعیل کوهی مقدم دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت هم در تجمع اعتراضی امروز دانشجویان گفت: رویکرد سازمان ملل در جنایات اخیر میانمار نشان داد خود این سازمان ناقص حقوق بشر است و موضع‌گیری‌های انها در قبال حقوق انسان‌ها یکسان نیست.

وی با اشاره به ماده یک اعلامیه حقوق بشر ادامه داد: این ماده اعلام می‌کند همه‌ ابنای بشر از حقوق  یکسان برخوردارند اما این مسئله متاسفانه در قبال مردم جهان و به خصوص مسلمانان رعایت نمی‌شود.

وی در ادامه از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات و نسل‌کشی‌های مردم مسلمان میانمار انتقاد کرد و گفت: این اولین بار نیست که این سازمان در قبال جنایاتی که علیه مسلمانان رخ می‌دهد سکوت می‌کند. سکوت این سازمان در قبال جنایات غزه و یمن هم دیده شد و متاسفانه این رویکرد در قبال مردم میانمار نیز دیده می‌شود. 

وی در پایان سخنان خود خواستار وحدت مسلمان و عکس‌العمل مناسب و دیپلماسی مناسب کشورهای مسلمان در قبال جنایات میانمار شد.

* اعطای جایزه صلح نوبل به حامی کشتارها در میانمار، درس عبرتی برای روشنفکرنماهای داخلی است

محمد رضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در تجمع امروز دانشجویان گفت: امروز شاهد یک هولوکاست واقعی در میانمار هستیم. امروز و در قرن 21 یک حکومت سفاک، ظالم، خودکامه و نژاد‌پرست، مردمی را فقط به جرم مسلمان‌بودن زنده زنده می‌سوزاند، دست و پای آنان را قطع می‌کند و سر از تن آنها جدا می‌کند. مردم به خاطر دینشان سلب تابعیت می‌شوند و از هیچ حقوقی برخوردار نیستند.

وی ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه حکومت میانمار گفت: همه کسانی که با سکوت خود بر جنایت‌های حکومت دیکتاتور میانمار راه را برای کشتار مردم مسلمان این کشور هموار کردند در خون آنها شریک هستند. 
گلرو تاکید کرد: وای به حال حکام کشورهای اسلامی حاشیه خلیج‌فارس که علیه کشور‌های اسلامی دیگر متحد شده و میلیاردها دلار سلاح خریداری شده از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را علیه مردم مظلوم یمن و سوریه استفاده می‌کنند در قبال کشتار بی‌رحمانه حکومت میانمار سکوت مرگبار اختیار کرده و حاضر به موضع‌گیری نمی‌شوند!
این فعال دانشجویی اظهار داشت: حکام کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند، سکوت کشورهای مسلمان جنایتی در حق اسلام و مسلمین است که باید هر چه سریع‌تر شکسته شود. 
وی گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که اتحاد کشور‌های اسلامی  به جای آنکه برای دفاع از اسلام صورت بگیرد برای کشتار و آزار و اذیت مسلمانان در کشور‌های بحرین، یمن، سوریه و عراق انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیار مضحک و خنده‌دار آن که رهبر اتحاد ملی میانمار یکی از دارندگان جایزه صلح نوبل بوده است. البته که به درستی خانم سوچی را می‌توان هم‌ارز شیمون پرز در تلاش برای کسب صلحِ غربی موفق دانست. این خود درس عبرتی‌ است برای روشن‌فکرنماهای غرب‌زده که با شنیدن جایزه صلح نوبل آب از دهانشان سرازیر می‌شود.
گلرو گفت: نکته بعد آنکه ما از سران سه قوه انتظاری ورودی جدی و موثر به قضیه میانمار را داریم. تعارف و ملاحظه دیگر بس است.

وی گفت: راس آنها قوه قضاییه؛ قوه قضائیه در مورد قضیه میانمار بسیار منفعل و بد عمل کرد. بر خلاف خواست رهبر انقلاب که قوه قضائیه را مکلف به پیگیری حقوقی مسائل و قضایای بین‌المللی به‌خصوص در مورد مردم مظلوم میانمار کردند ما هیچ واکنش قابل توجهی از این قوه ندیدیم. رئیس قوه قضائیه پیگیری‌های بین‌المللی را باید از سطح یک دقیقه حرف‌زدن پیش شروع جلسه به اقداماتی موثر و تاثیرگذار بهبود دهد. 

وی افزود: قوه قضائیه باید پاسخگو باشد چه کرده است و چه خواهد کرد؟

گلرو یادآور شد: انتظارات از قوه مقننه نیز فراتر از بیانیه، مصاحبه و نصیحت دولت است. قوه مقننه نیز می‌تواند از ظرفیت اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استفاه کند. 

وی گفت: دولت دوازدهم نیز و در راس آن وزارت امور خارجه باید به عنوان مدعی‌العموم در سطح بین‌المللی شکایت خود را تنظیم کرده و از تمام ظرفیت خود برای پیگیری حقوقی نسل کشی وحشیانه مردم میانمار استفاده کند. 
گلرو اظهار داشت: هرچند جناب آقای دکتر ظریف چندی پیش نامه‌ای را به رئیس سازمان ملل نوشتند اما انتظار از ایشان و دستگاه دیپلماسی اقدامات بیشتر و اثرگذارتر است.

* تعلق جایزه صلح نوبل به جنایتکاران، حقیقت شعارهای حقوق‌بشری غرب را روشن می‌کند

قطعنامه پایانی تجمع جمعی از دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ و اقشار مختلف مردم در برابر ساختمان نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران در اعتراض به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار قرائت شد.

متن این قطع‌نامه که به امضای پنج تشکل دانشجویی رسیده است،‌ به این شرح است:

« بسم الله القاصم الجبارین»

پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمودند: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»

«کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد کمک‌خواهی سر می‌دهد و بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.»

همزمان با ایام حج و اعیاد سعید قربان و غدیر، مسلمانان مظلوم میانمار، مجدداً توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. فجایع انسانی روزهای اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار، توجه و نگرانی هر انسان آزاده و باوجدانی را به خود جلب کرده است. روزها از پی هم می‌گذرند اما همچنان مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر، موضع خود را مشخص نکرده‌اند. همان نهادهایی که هر روز مسلمانان را به خاطر احکامی همچون قصاص و جهاد به خشونت و نقض حقوق بشر متهم می‌کردند، امروز در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار "سکوت مرگ" پیشه کرده‌اند. نهادهای بین‌المللی، تحت سیطره‌ کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.

ما به عنوان پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان و به نمایندگی از جوانان مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید اقدامات غیرانسانی حکومت و افراطیان بودایی، مواضع خود را به شرح ذیل اعلام می‌داریم:

1- استاندارد دوگانه‌ کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص کشتارهای میانمار، قطعاً به تضعیف جایگاه این شورا و سازمان ملل در بین مسلمانان و دیگر مردم آزاده‌ دنیا منجر شده است. مردم دنیا وقتی می‌بینند به رؤسای حکومت‌های افراطی و جنایتکار در غرب و شرق آسیا که در حال نسل‌کشی مردم غیرنظامی و مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، کشمیر و میانمار هستند، جایزه‌ صلح نوبل تعلق می‌گیرد، به حقیقت پوشالی شعارهای دفاع از حقوق بشر این کشورها پی می‌برند.

2- امروز دیگر هنگامه‌ سکوت و انفعال نیست و این سکوت به منزله‌ تأیید جنایت‌های مزدوران سفاک استکبار در سراسر دنیا محسوب خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وقت آن رسیده که تمامی مردم دنیا و به خصوص مسلمانان، فریاد آزادی‌خواهی سر داده و با یکدیگر متحد شده و در برابر استکبار و عوامل وابسته به او در سرتاسر دنیا بایستند. از رؤسای تمامی کشورهای اسلامی و دیگر دولت‌های مستقل دنیا دعوت می‌کنیم تا با تشکیل یک جبهه‌ متحد در برابر این جنایتکاران، از اقدامات خون‌بار آن‌ها جلوگیری نمایند.

3- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه توقع می‌رود از تمام ظرفیت اجرایی و دیپلماتیک خود در بین کشورهای جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی به خوبی استفاده نموده و با برگزاری جلسه‌ اضطراری برای بررسی کلیه‌ی راهکارهای حل معضل میانمار، پا به عرصه‌ دفاع از این مردم مظلوم گذارند. همچنین بر دستگاه قضایی و ریاست محترم قوه‌ قضائیه فرض است که مطابق دستورات اخیر رهبری، از تمامی ظرفیت‌های حقوقی موجود برای پیگیری این موضوع استفاده نموده و دست از این انفعال بین‌المللی در حوزه‌ دفاع از حقوق بشر بردارند. امروز جمهوری اسلامی و مسلمانان هستند که باید از دولت‌ها و نهادهای مدعی در سطح جهان، مطالبه‌ رعایت حقوق بشر را داشته باشند و آن‌ها را در جایگاه پاسخگویی نسبت به بشریت بنشانند.

در پایان بار دیگر از تمامی مسلمانان و مردم آزاده‌ دنیا درخواست می‌کنیم که دست از اختلافات جزئی قومی و مذهبی برداشته و با تشکیل جبهه‌ متحد مستضعفین، دست به اقدامات عملی و ملموس در قبال این زورگویان متجاوز بزنند.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

امضاء:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت)

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

لازم به ذکر است بیانیه و طومار اعتراضی دانشجویان پس از پایان تجمع تحویل دفتر سازمان ملل در تهران شد.

انتهای پیام/الف