ایلام بیدار08:06 - 1396/06/20
فرماندار دهلران خبر داد؛

اختصاص سه میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت های اربعین در دهلران

فرماندار دهلران از اختصاص مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت های اربعین در شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،" سید حسینعلی موسوی"، فرماندار دهلران در جلسه شورای اداری شهرستان دهلران  گفت : 160 میلیارد ریال برای تعریض ، روکش آسفالت ، رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی جاده های ارتباطی این استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد : این اعتبار از محل منابع توازن منطقه ای، تملک دارایی های استان و 3 درصد نفت هزینه می شود.

موسوی افزود: عملیات اجرایی 12 کیلومتر از مسیر دهلران به اندیمشک با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال اجراست که تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و 18 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز در حال انجام مناقصه است ضمن اینکه تعریض مسیر دهلران به مهران نیز از پروژه هایی است که به جد در دستور کار است و دنبال می شود.

فرماندار دهلران به خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و عنوان نمود: خدمات دولت در این حوزه موجب تحول گسترده شده بطوریکه امروز مردم در حوزه بهداشت و درمان احساس رضایت می کنند و از طرفی فعالیت اورژانس هوایی در استان نیز بر خدمات افزوده شده و مردم از خدمات این آمبولانس نیز در مواقع نیاز بهره مند هستند.

موسوی با اشاره به شروع عملیات پتروشیمی دهلران و نقش آن در اشتغال و تولید اضافه کرد: آبرسانی به روستاهای عین صوله و سادات دانشگر از دیگر اقدامات هفته دولت در شهرستان بود که موجب خوشحالی مردم شدند.

وی به فعالیت شرکت ها در شهرستان و دغدغه مردم و مسئولان در خصوص اشتغال اشاره کرد و افزود: این شرکت ها خصوصی هستند و طبق قرارداد بکارگیری 51 درصد نیروهای بومی از تعهدات آنهاست که این مهم با توجه به بررسی ها انجام شده است ضمن اینکه ما خواهان افزایش سهم 70 درصد بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه هستیم و این موضوع را به جد دنبال می کنیم.

فرماندار دهلران خاطر نشان کرد : برق شهرستان دهلران طبق تعرفه گرمسیری محاسبه می شود و اگر کسانی به تعرفه های برق اعتراض دارند می توانند مورد را جهت پیگیری و رسیدگی به اداره برق گزارش دهند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و اربعین حسینی افزود: تلاش در جهت تامین زیرساخت های اربعین به جد توسط مسئولان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد ارائه خدمات مطلوب به زائرانی باشیم که از این شهرستان تردد می کنند.

موسوی با اشاره به تخصیص سه میلیارد ریال برای زیرساخت های اربعین در شهرستان از دستگاه های عضو ستاد اربعین شهرستان خواست با بسیج امکانات و توجه به نیازمندی ها اقدامات لازم را پیگیری کنند.

فرماندار دهلران یادآور شد: پارک اناران این شهرستان جهت استقرار ایستگاه های پذیرایی و تامین امکانات و سرویس دهی مطلوب به زائران شهرداری آماده خواهد شد ضمن اینکه مهمانسرای ادارات، نمازخانه ها، مراکز فوریت های پزشکی، نیروهای امدادی، پلیس امنیت و راهور نیز از آمادگی لازم برای ارایه خدمات به زائرین اربعین برخوردار هستند.

 

انتهای پیام/الف