ایلام بیدار12:31 - 1396/05/10

تجمع مردم روستای "گلان" در اعتراض به تغییر مسیر راه کربلا

مردم روستای “گلان” از توابع شهرستان مرزی مهران در اعتراض به تصمیمات استانداری برای تغییر مسیر راه کربلا و به بن بست کشاندن این روستا در محل کارگاه پیمانکار تجمع کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران ؛ در این تجمع که بیش از 100 نفر از اهالی روستای گلان حضور داشتند مردم به تغییر راه به دو کیلومتری روستا اعتراض داشتند و خواستار مرمت راه اصلی در کنار این روستا شدند.

آنها در گفتگو با خبرنگار ما گفتند : فاصله انداختن بین راه کربلا تا روستا باعث می شود که این روستای محروم در بن بست قرار گیرد چرا که بسیاری از افراد از این طریق نزدیکی ره به روستا امرار معاش می کنند و باعث تسهیل در تردد آنهاست.

اهالی روستا معتقدند در صورت عملی شدن تصمیم استانداری مبنی بر فاصله گرفتن راه تا روستا آنها مجبور به مهاجرت از زادگاه خود خواهند شد.

برخی از اهالی روستا نیز میگویند مسئولان استانداری به مردم این روستا توجه نمیکنند شاید یکی از آن مربوط به انتخابات و بیشترین رای به جناح مقابل بوده است که به مذاق برخی دولتیان خوش نیامده است.

سارایی دهیار این روستا نیز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: توسعه روستاها و شهرها می‌تواند مکمل همدیگر باشند اما هر چند در سالیان نه چندان دور تاکنون اقدامات قابل توجهی در روستاها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی انجام پذیرفته‌است لکن می طلبد مسئولین امر در خصوص رفع محرومیت های اینروستا تلاش مضاعف داشته باشند.

او ادامه می دهد : وجود راه کربلا در کنار روستا بسیار اهمیت دارد و میتواند در توسعه آن از نظر عمرانی و اقتصادی نوثر باشد.

دهیار گلان میگوید: به جای فاصله انداختن بین روستا تا جاده مسئولان پیچ های موجود را حذف کنند تا دسترسی راحت تر صورت گیرد.

سارایی افزود: مردم این روستا آمادگی دارند تا مسیری که در زمین های کشاورزی آنها گذر میکند را مطابق قانون به دولت واگذار کنند و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

بنابراین گزارش پس از تجمع اهالی روستا بخشدار صالح آباد در بین مردم حاضر شد و از پیگیری خواسته مردم  از سوی استاندار خبرداد که مطابق قولی که مسئولان استانداری داده اند قرار است تغییری در مسیر کنونی انجام نشود و جاده در کنار روستا مرمت و بهسازی شود.

انتهای پیام/ی