ایلام بیدار14:59 - 1396/05/06
امام جمعه ایلام:

تحریم های جدید برجام را بی خاصیت کرد/ لزوم اتخاذ تصمیم انقلابی در مقابل بدعهدی امریکا

امام جمعه ایلام گفت: تحریم‌های جدید آمریکا اوج خصومت و دشمنی رژیم فاسد آمریکا علیه ملت ایران است، این تحریم‌ها درواقع برجام را از درون تهی و بی‌خاصیت کرده است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی این شهر گفت: هدف نهایی آمریکا بعد از برجام از بین بردن اهرم قدرت منطقه‌ای نظامی و دفاعی ایران بوده است.

وی اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا اوج خصومت و دشمنی رژیم فاسد آمریکا علیه ملت ایران است، این تحریم‌ها درواقع برجام را از درون تهی و بی‌خاصیت کرده است.

امام جمعه ایلام افزود: اتخاذ مواضع قاطعانه و اقدامات عملی و انقلابی مهم‌ترین انتظاراتی است که مردم از دولت در مقابل بدعهدی‌ها و نقض مکرر برجام دارند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: شماتت و اثبات حقانیت کافی نیست بلکه مطالبه اکثریت قریب به‌اتفاق مردم ایران اقدام متقابل در برابر بدعهدی‌های آمریکاست و دل‌خوش کردن تنها به بیانیه‌های شدیداللحن یا چند اظهار نظر هیجانی و مقطعی علیه آمریکا اقدام مناسب در مقابل بدعهدی و گستاخی آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند که هدف، راهبرد و سیاست‌های کلی آمریکا علیه ایران مشخص است و خصومت و دشمنی مقامات آمریکا غیرقابل تغییر است.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه  از اهرم هایی مختلفی وجود دارد که قدرت های جهان را مجبور به نشستن پای میز کرد، گفت: یکی از این اهرم‌ها، توانایی هسته‌ای بود که متأسفانه با اشتباه محاسباتی و امتیازدهی به آمریکایی‌ها، این توانایی محدودشده است و پس از محدود شدن توانایی هسته‌ای، رژیم آمریکا نسخه برجام را در حوزه‌های منطقه‌ای، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم دنبال می‌کند تا با افزایش تحریم‌ها و فشار، دولت ایران را مجبور به مذاکره و عقب‌نشینی به بهانه رفع تحریم‌ها کند.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه با اعتراف رئیس‌جمهور محترم و وزیر امور خارجه به نقض روح و جسم برجام توسط آمریکا، عنوان کرد: دیگر اثبات نقض برجام مساله نیست، بلکه مساله مهم عزم ملی و یکپارچگی در درون حاکمیت و جامعه، برای اقدام متقابل است و وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی به‌ویژه هیئت نظارت بر برجام این است که در برابر تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه آمریکا که نقض آشکار برجام است، مواضع قاطعانه قوی اتخاذ کند و نسبت به اقدامات عملی برای در برابر این بدعهدی‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تریبون نماز جمعه پرداخت و تاکید کرد: نماز جمعه یک برنامه صرفاً عبادی نیست بلکه نشانه‌ای از وحدت مسلمانان در اجتماع عظیمی است که شکوه و عظمت آنان را به نمایش می‌گذارد، نماز جمعه، نماز وحدت و همبستگی جامعه اسلامی در برابر کفر جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: نماز جمعه زیباترین و دل‌پذیرترین عبادت‌ها در دین مقدس اسلام و تحقق‌بخش آرمان‌های دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی رویکردی به مصالح اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برابری و عدالت و انصاف و تبیین مسائل مهم سیاسی داخلی و رخدادهای مهم جهانی و منطقه‌ای به‌ویژه مسائل جهان اسلامی دارد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: میلیون‌ها نمازگزار هر شهر و دیار در زمان و مکان معین با حضور قلب، رعایت طهارت و نظافت صف‌ها خود را استوار می‌سازند و در کنار هم به عبادت می‌پردازند که همین امر موجب ترس و هراس دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

این مسؤول به عملیات غرور آفرین مرصاد و پاسخ محکم جمهوری اسلامی به منافقین کوردل اشاره کرد و افزود: عملیات مرصاد، پایانی تلخ و ناگوار برای جریان نفاق و خیان آنان بود، غروب منافقین بافروغ عملیات مرصاد و شکست مفتضحانه گروهک منافقین و حامیان خارجی آن‌ها رقم خورد، عملیات پیروزمندانه مرصاد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و خط پایانی بر حیات ننگین منافقین بود.

وی ابراز کرد: عملیات مرصاد برای همه مردم یک پیام مهم دارد و آن این است که مردم در هر برهه‌ای اگر به‌موقع و با لبیک به ندای رهبر و مقتدای خود، حضور درصحنه داشته باشند، پیروزی قطعی ملت و شکست نهایی دشمنان حتمی است و در این عملیات این اتفاق واقعاً افتاد و نیروهای مسلح و مردم نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد و انقلاب آسیب ببیند، شکست سنگین منافقین در عملیات مرصاد ضربه بسیار شدیدی بر روحیه نیروهای منافقین بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان سخنان خود به دهه پر برکت کرامت اشاره کرد و گفت: ین ایام فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد شخصیت و فضایل و مناقب دختر گرامی امام موسی کاظم(ع) وزندگی آن حضرت است و زندگانی نورانی آن حضرت بهترین الگو برای جامعه زنان به‌ویژه دختران در راستای زندگی سعادتمند است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن الهام گیری از زندگانی آن حضرت یک ضرورت است.