ایلام بیدار08:07 - 1396/02/27
گزارش؛

گردش چرخ زندگی جوان ایوانی با اقتصادمقاومتی/ برداشت سالیانه پنج تن عسل

جوان ایوانی توانسته است با تولید سالیانه پنج تن عسل چرخ زندگی خود را به گردش دربیاورد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ، تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب از مسئولان اجرایی است که بنا بر فرموده ایشان اقتصاد مقاومتی واقعی همان کارآفرینی است.

توجه به تولید داخلی و بر اساس توانمندی‌های محلی یک از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی شود و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای مردم به ویژه جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

در این راستا به سراغ یکی جوانان موفق شهرستان ایوان آمدیم که توانسته با همت والای خود با تولید سالیانه 3تا5تن عسل امورات زندگی خود را مرتفع نماید.

"سروش رستمی"، یکی از جوانان موفق شهرستان ایوان است که توانسته است با همت والای خود  با پرورش زنبور عسل درآمدزایی مناسبی کسب نماید و بتواند از این راه امورات زندگی خود را بچرخاند.

 

در همین راستا خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به بحث و گفتگو با وی پرداخته است.

رستمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : با توجه به اینکه در جامعه ما با کمبود شغل روبرو هستیم و امروزه  داشتن شغل به عنوان دغدغه اصلی جوانان مطرح است در این راستا تصمیم گرفتم در سال 1394در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت نمایم .

رستمی گفت: بر همین اساس به بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان مراجعه کردم و طرح مورد نظر را به مسئولین  ارائه دادم و پس از انجام امورات اداری خوشبختانه توانستم مبلغ 30میلیون تومان تسهیلات دریافت نمایم .

وی افزود: با مبلغی که دریافت نمودم استارت اولیه کار را با حمایت خانواده ام زدم و در این بین نیز  از نظرات کارشناسان مربوطه بهره جستم که اطلاعات دریافت شده با حمایت خانواده زمینه موفقیت اینجانب را فراهم نمود و در حال حاضر سالیانه بین 3تا 5تن عسل تولید می کنم که از این طریق  امورات زندگی ام را مرتفع می نمایم.

 

 

وی بیان داشت:در حال حاضر بیش از 200 کندوی زنبور عسل داریم که همگی در منطقه سومار قرار دارند ، زنبورها شهدها را از گونه های مختلف گل و گیاه از کوه‌ها و دشت های اطراف و گل‌های درختان میوه‌ها می‌آورند و استفاده می‌کنند که عسلی معطر و مرغوب تولید می‌کنند.

 رستمی  بیان داشت :عسل برداشتی از کندوهای عسل به طور میانگین می‌تواند 20 کیلو باشد که 10 کیلو از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و مابقی را برای فروش با قیمتی مناسب به بازار ارائه می‌دهیم.

رستمی گفت:عسل تولید شده بعد از برداشت طی فرآیندی تصفیه خواهدشد و در بسته بندی های شکیل وارد بازار فروش می شود.

وی به بازار فروش این محصول اشاره کرد و بیان داشت:بازار فروش این محصول  شهر ایوان و مرکز استان است که بصورت خرده فروشی صورت میگیرد اگر بتوانیم محصول را بدون واسطه و دلال به بازار عرضه کنیم و دلالان در این بین نقشی نداشته باشند شاهد شکوفایی رنبور  داری خواهیم بود.

وی در پایان از زحمات بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان به خاطر حمایت هایی که انجام داده اند تشکر و قدر دانی نمود.

 

 

 

انتهای پیام/ الف