ایلام بیدار13:40 - 1396/02/18
واکنش رسانه های منتقد به انتخاب گزینشی در نشست خبری معاون رئیس جمهور؛

استانداری ایلام شعار انتقادپذیری روحانی در مناظرات را به سخره گرفت/ دولت از پاسخگویی به جریان رسانه ارزشی واهمه دارد

رسانه های منتقد به نحوه انتخاب رسانه ها در نشست خبری معاون رئیس جمهور در ایلام واکنش نشان دادند.

به گزارشايلام بيدار، در ادامه حذف رسانه های منتقد در نشست های خبری، امروز (دوشنبه) نیز این رسانه ها برای پوشش خبری سفر معاون حقوقی رئیس جمهور دعوت نشدند.

این در حالی است که طی شب گذشته از طرف روابط عمومی استانداری ایلام با بسیاری از خبرنگاران از رسانه ها برای پوشش این مراسم دعوت بعمل امده است اما بار دیگر در جیان این برنامه رسانه های منتقد همچون گذشته حذف شده اند.

"عباس خزلی"، سرپرست روزنامه کیهان در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در این خصوص گفت: متأسفانه این گونه حرکات برای اولین بار و در این مدت کم از عمر دولت فعلی نیز اخرین بار هم نخواهد بود.

وی اظهار کرد: کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم و رئیس فعلی دولت در حالی در مناظره ها از انتقاد دفاع کرده که سابقه سیاهی در این زمینه دارد؛ در حقیقت اولین رسوایی رئیس جمهور با توجه به اینکه جوهر مناظره دوم هنوز خشک نشده در جریان این قضیه برملا شد.

این پیشکسوت عرصه رسانه و مطبوعات افزود: از نمایندگان دولت در استان انتظار می رفت تا حداقل در این روزهایی که به سختی برای دولت و شخص رئیس جمهور سپری می شود حداقل نسبت به راستی وعده های روحانی در مناظره ها جامه عمل می پوشاندند نه آنکه رسانه های منتقد را حذف کنند.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: این در حالی بوده که برخی همکاران رسانه ای اعلام کردند که در فضای مجازی از خبرنگاران دعوت بعمل امده حال سوال اینجاست که با توجه به زمان انتشار آن کمتر کسی می تواند نسبت به برگزاری این نشست آگاهی پیدا کند هر چند که در طی شب گذشته با گلچینی از خبرنگاران و رسانه های خبری برای شرکت در این مراسم تماس حاصل شده است.

دولت از پاسخگویی به جریان رسانه ارزشی واهمه دارد

"سامی شهبازی"، سرپرست روزنامه رسالت نیز در این خصوص گفت: دولت به واسطه عملکرد ضعیف و پر از انتقاد خود و نیز عدم خدمت رسانی به مردم از پاسخگویی به جریان رسانه ارزشی ابا دارند و می ترسند.

وی اظهار کرد: در هیچ دورانی از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی ما شاهد حذف رسانه ها نبودیم ولی در این دولت شعاری و ناکارآمد این اتفاق تلخ افتاد.

این پیشکسوت عرصه رسانه و مطبوعات گفت: متأسفانه آقای استاندار موضوع رسانه ها را شخصی کرده که نمونه آن این است که روزنامه رسالت در روز خبرنگار سال گذشته وقتی ایشان را ضعیف ترین استاندار بعد از انقلاب خطاب کرد در تمامی جلسات استانداری حذف شده است.

شهبازی ادامه داد: البته این حذف برای ما افتخاری است چرا که رسالت ما مدح و چاپلوسی مدیران ضعیف و ناکارآمد نیست؛ علاوه بر این اکنون در افواح مردم را می بینیم که تمایلی به اینها ندارند چون فعالیت های انان ثمری نداشته است.

این فعال رسانه ای بیان کرد: استانداری که اول فتنه را قبول ندارد بعد آن را محکوم می کند و بعد می گوید در 9 دی شرکت نمی کنم و بعد شرکت می کند باید چه سوالی از وی پرسید تا به آن جواب بدهد؟

 تنها عملکرد مثبت استاندار ایلام در طول چهار سال گذشته حذف رسانه های منتقد بوده است

"فرشته سنجیده"، از فعالان عرصه رسانه و مطبوعات استان ایلام نیز در این خصوص با بیان اینکه استاندار ایلام عملکردی در طول چهار سال گذشته نداشته است گفت: استاندار ایلام قطعا نمی تواند پاسخگوی سوالات منتقدان باشد، لذا تنها کار راحتی که به خیال خودش می تواند انجام بدهد حذف منتقدین از این نشست های خبری است.

وی اظهار کرد: نداشتن هیچ دستاوردی در ایلام باعث ناامیدی مردم شده است متاسفانه استاندار ایلام بسیار ضعیف عمل نموده قادر به انجام کارهای عظیم و ریسک پذیری در استان نیست و فقط باعث اتلاف زمان می شود هر چند ما خبرنگاران برای بیان مشکلات مردم از هیچ اقدامی مضایقه نمی کنیم و در این بین از کسی واهمه ای نداریم و برای بیان معضلات و حقوق مردم به کار خویش با توان مضاعف را ادامه می دهیم.

این پیشکسوت عرصه رسانه افزود: رسانه های منتقد نمی تواند مجیزگو و میزابنویس مدیری باشند که هیچ خدمتی به استان محروم نکرده است قطعا ما روش برخوردمان را تغییر نخواهیم داد.

سنجیده بیان کرد: دولت ناامید با این وضعیت و با این ناتوانی و ترس از افکار عمومی مثلا خواهان رسیدگی به اوضاع کنونی جامعه را دارد؟ که بسیار جای تاسف دارد و با فرو کردن سر در برف درصدد همراه ساختن مردم با خود است؟! مردم قضاوت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/س