ایلام بیدار07:15 - 1396/02/16
تجلی مردمی کردن اقتصاد؛

توسعه صنعت چرم دوزی با اقتصاد مقاومتی/ کارآفرینی که برای بانوان روستایی اشتغال ایجاد کرد

بانوی کارآفرین روستای سراب کارزان شهرستان سیروان که با صنعت چرم دوزی شعار اقتصاد مقاومتی را در عمل معنا کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، " ادیبه عزیزی"  کارآفرین روستای سراب کارزان، از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان سیروان است که توانسته با تلاش و پشتکار فراوان، در صنعت چرم دوزی برای خود و دیگر زنان روستایی ایجاد اشتغال نماید.

"ادیبه عزیزی" بانوی کار آفرین سیروانی در خصوص نحوه آغاز فعالیتش در حوزه اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: حرفه و صنعت چرم دوزی که برای اولین بار در بین بانوان کارزان در استان ایلام آغاز شده، یک شغل پایدار و پردرآمد است. و برای اولین بار این حرفه را نزد خانم آسیه عزیزی که یکی دیگر از بانوان کارزانی فعال در این حرفه می باشد، یاد گرفتم. بعد از آن تصمیم گرفتم این حرفه را توسعه داده و به آموزش و تولید محصولات آن بپردازم. بنابراین به آموزش زنان روستایی دیگر اقدام کردم و محصولات چرمی خود را به بازار عرضه کردم، که الحمدلله با استقبال مواجه شد و توانستم علاوه بر فروش صنایع تولید شده به بازار و همچنین فروش محصولات به صورت سفارشی کسب و کار خود را رونق دهم.

این بانوی کارآفرین گفت: هم اکنون در حال آموزش این حرفه به بانوان دیگر می باشم و تاکنون بیش از 120 نفر آموزش ها را به خوبی یاد گرفته اند و توانسته اند محصولات چرمی خوبی تولید نمایند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون توانسته ام محصولات خود را در نمایشگاهها و غرفه های استانی و کشوری صنایع دستی عرضه نمایم، گفت: هم اکنون در زمینه کیف دوزی، پرده دوزی، کفش های چرمی، وسایلی تزئینی و... فعایت کرده  و علاوه برعرضه محصولات در بازار، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی هم این محصولات را خریداری می کند.

عزیزی در خصوص اهداف خود از این حرفه گفت: باوجود مشکلات فراوانی که تصور میشد داشته باشم، با خودباوری و تلاش شروع به کار کردم و با الگو برداری از اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های شخصی توانستم در این راه موفقیت هایی کسب نمایم و نتیجه خوبی حاصل نموده و به این شعار جامه عمل بپوشانم.

وی همچنین به بانوان دیگر توصیه کرد که با تکیه بر تلاش و خودباوری و یادگیری حرفه هایی که نیازمند سرمایه های زیاد هم نیست، به کار و فعالیت بپردازند و به جای استفاده از فضای مجازی، به فکر ایجاد یک شغل و کسب و کار در درون خانه برای خود باشند.

این کارآفرین روستایی با بیان مشکلاتی چون نداشتن بیمه، نبود تسهیلات لازم و نبود کارگاه مناسب جهت رونق این حرفه، گفت: در صورت محقق شدن تسهیلاتی با سود کم و راه اندازی کارگاه تولیدی محصولات در سیروان، می توان از این طریق به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بسیاری از خانواده ها ایجاد اشتغال نمود.

انتهای پیام/ الف