ایلام بیدار07:44 - 1396/01/16
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ظلم دولت به دانش آموختگان مقطع دکترا در ایلام/ خطر "بیکاری" مقاطع تحصیلی تکمیلی را تهدید می کند

دانش آموختگان مقطع دکترا و بورسیه وزارت علوم این روزها در ایلام در بلاتکلیفی کامل به سر می برند.

گروه حوزه و دانشگاه ایلام بیدار::پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در ادامه سلسله گزارش های مردمی این بار به مشکلات دانش آموختگان دکتری و بورسیه وزارت علوم پرداخته است.

همانطور که می دانیم وضعیت کار در استان ایلام باعث آن شده تا غول بیکاری همچنان در استان یقیه جوانان این خطه را هنوز که هنوز بگیرد.

شرایط سخت پیدا کردن شغل در استان تا جایی پیش رفته که دیگر رمقی در دانشجویان برای ادامه تحصیلشان در دانشگاه ها نیست.

همین امر باعث شده تا در وضعیت کنونی شوق ادامه تحصیل از جوانان و دانشجویان سلب شود و چنانچه هم که به تحصیل خود ادامه دهند به آینده امیدوار نباشند.

ظلم دولت به دانش آموختگان مقطع دکترا در ایلام

برای همین و به این علت که متقاضی بیکار در دوره لیسانس و حتی اخیرا فوق لیسانس در جامعه زیاد شود برخی از جوانان این استان ترجیح بر ادامه تحصب تا مقطع دکتری را بگیرند.

یکی از همین افراد که دانش آموخته دکتری و بورسیه وزارت علوم است در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: بنده زحمات زیادی را کشیده ام تا موفق به اخذ مدرک دکترای خود شده ام.

وی اظهار کرد: محل خدمت بنده دانشگاه ایلام بوده که در دولت تدبیر و امید به بنده عدم نیاز زده و مرا سرگردان کرده اند.

این دانش آموخته دکتری با انتقاد از این رویه و اینکه اگر دلیلی مبنی بر عدم نیاز بوده پس چرا در ابتدای جذب بنده این دلیل وجود نداشته افزود: مدت دو سال است که پرونده بنده در بلاتکلیفی کامل به سر می برد.

وی ادامه داد: امثالی همچون بنده و چندین نفر دیگر که در سخت ترین شرایط عالی ترین تحصیلات را طی کرده ایم شایسته این ظلم بزرگ نیستیم.

این دانش آموخته دکتری ضمن خواهان رفع این مشکل و خطر بیکاری در مقاطع تحصیلی تکمیلی، بر لزوم چاره جویی مسئولان مربوطه در این خصوص تأکید کرد.

 

انتهای پیام/س