ایلام بیدار10:47 - 1395/08/08
یادداشت/

امروز همه فهمیده ایم!

در حقیقت امروز همه ما برای دفاع از ارزش های انقلاب و کیان نظام هر کدام یک حسین فهمیده ایم.

ایلام بیدار - مرتضی سبزی::امروز در تقویم رسمی کشور بعنوان سالروز شهادت "محمدحسین فهیمده" نامگذاری شده است؛ روزی که کمتر کسی ممکن است نام این شهید والامقام را در ورق تقویم ندیده باشد؛ رشادت و شهامت این شهید زبانزد عام و خاص است و از همان روزگار علم آموزی در دوران ابتدایی تاکنون این خصلت ورد زبان ها مانده و خواهد ماند.

امروز سالروز شهادت دلیرنوجوانی است که با شهادت خود و همرزمان و هم قطارانش آرامش و امنیت را به ما هدیه داده است؛ آرامشی که در کمتر جای جهان پهناورهستی قابل لمس است.

شجاعت و شهامت این طفل 13 ساله توجه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را نیز به خود جلب کرد تا جایی که ایشان در وصف این شهید فرمودند: رهبر ما آن طفل 12 ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک ،خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

در واقع معمار کبیر انقلاب اسلامی با این بیان خود ارزش کار شهید فهیمده را یادآور شدند و با وجود اینکه امام خمینی(ره) رهبری جامعه را برعهده داشتند اما از شهید فهیمیده بعنوان رهبر خود یاد کردند.

شهید فهمیده با وجودی که سن و سال زیادی نداشت اما ره صد ساله را یک شبه طی کرد تا ثابت کند راه و رسم عاشقی پیر و جوان و حتی نوجوان نمی شناسد.

با جرأت می توان شهید فهیمده را یکی از رزمندگان بنام جنگ ایران و عراق قلمداد کرد به طوری که در عملیات استشهادی به تانک های عراقی جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کرد.

اگر مروری به زندگی این شهید والامقام بیندازیم درخواهیم یافت که شهید حسین قبل از شهادتش دو بار در جبهه های حق علیه باطل زخمی شده است.

علیرغم مخالفت های فراوان برای حضور این نوجوان اما بالاخره خود را به خط مقدم رساند؛ حسین درحالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک‌ها حرکت می‌کند؛ تیری به پای او می‌خورد واز ناحیه پا مجروح می‌شود، بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند واز لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می‌آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز تکه تکه می‌شود.

افراد دشمن گمان می‌کنند که حمله‌ای از سوی نیروهای ایرانی صورت گرفته‌است، همگی روحیه خود را می‌بازند و با سرعت تانک‌ها را رها کرده و فرار می‌کنند؛ در نتیجه، حلقه محاصره شکسته می‌شود و نیروهای کمکی ایرانی هم می‌رسند و نیروهای ایرانی موفق می‌شوند که عراقی‌ها را از آن منطقه به عقب برانند.

سر انجام حسین در هشتم آبانماه 59 در کوت شیخ در آن سوی شط خرمشهر شهید و بقایای بدنش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

جدای از این امروز نیز بعنوان روز نوجوان نامگذاری شده است باید گفت نوجوانان امروز به خوبی در رکاب شهید فهمیده قرار دارند و حضور اگاهانه آنها در راهپیمایی ها و برنامه های بصیرتی موید این نکته است.

اما این روزها که بسیاری فکر می کنند می شود با بزک کردن چهره امریکا و همپیمانانش راه شهید فهمیده را به فراموشی بسپارند و با حذف درس این شهید از کتب درسی موفق به انجام چنین کاری شوند باید گفت در اشتباه محض هستند.

در حقیقت امروز همه ما برای دفاع از ارزش های انقلاب و کیان نظام یک فهمیده ایم...

 

انتهای پیام/س