ایلام بیدار12:57 - 1395/02/25
وبلاگ جوان عاشورایی نوشت:

به خدا نزدیک بشوید

 به گزارش ايلام بيدار ، وبلاگ جوان عاشورایی نوشت:

به خدا توکل کنید. از خدای متعال توفیق بخواهید. رابطه‌تان را روز به روز با معنویت و خدای متعال تقویت کنید. مبادا اشتغالات کاری، شما را از ذکر و توجه و پرداختن به معنویات باز بدارد! یعنی یکی از خطرها این است که در عمل‌زدگی غرق بشویم و از آن ارتباط قلبی خودمان غافل بمانیم. آن چیزی که پشتوانه‌ی نشاط و شور و شوق و تحرک و توفیق ماست، کمک الهی است. کمک الهی را باید به معنای واقعی کلمه از خدا خواست و از خدا طلب کرد. هم باید نعمت الهی را – نعمت این مسئولیت و این توفیق خدمتی که به شما داده – شکر کرد و هم این‌که ازدیاد و دوام و استمرار آن را از خدای متعال طلب کرد و خواست. لذا این احتیاج دارد به توجه؛ این ایام را محترم بشمارید.

لذا انسان نباید در هر حال ذکر و یاد خدا را فراموش کند”خدای متعال به انسان نزدیک است و خود خدای متعال میفرماید:اگر انسان میدانست که من چقدر بنده هایم را دوست دارم “این موضوع که خدای متعال چقدر انسان را دوست دارد باید مورد توجه قرار بگیرد “واین رابطه دو طرفه باشد “تا میتوانیم به خدا نزدیک شویم “با نماز اول وقت با نافله و ذکر گفتن”مانوس شدن با قران”نهج البلاغه “صحیفه سجادیه”اگر متوسل بشیم به این برکات اللهی الا ما رحمه ربی”تا خدای متعال به ما رحم کند “رابطه خودمان را با خدای متعال خوب کنیم ” این ماه رجب که در حال سپری شدن است ” تا میتوانیم از خدای متعال طلب استغفار کنیم”استغفار کردن دل خدای مهربان را به رحم می اورد و قطعا خدای متعال انسان را میبخشد”لذا توجه، دعا، ذکر و آماده شدن برای ورود در ماه پر خیر و برکت مبارک رمضان .

در هر حال یاد خدا باشیم ” ایمان داشته باشیم که خدای متعال دارد ما را میبیند”اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت“هر کاری میخواهی بکنید انجام دهید “اما جایی برید که خدای متعال شما را نبیند ” یه روز فخر راضی به میهمانی میرود از او سوال میکنند که چرا خدا همه جا هست؟راضی جواب میدهد که دو پیغمبر یکی در اسمان و یکی یونس در زمین در دل ماهی به خدا انت گفت”انت حالا به چه کسی میگن به کسی که حاضر است  خدای متعال هم در اسمان حاضر هست هم در زمین “خدا را میبینید “متوسل بیم به امام عصرعج قلبمان را متوجه امام عصر کنیم خیلی از حجابها توسط امام زمان برداشته میشود”در نماز خواندن کوتاهی نکنیم “تا میتوانین دین خدا را یاری کنیم تا خدای متعال ما را یاری کند.دلمان را با یاد خدا ارام کنیم “مصداق ایه الله بذکر الله تطمئن القلوب باشیم .

انتهای پیام/ی