ایلام بیدار08:01 - 1399/11/05
گزارش ویژه ایلام بیدار؛

کارآفرینی اقتصاد مقاومتی که ماهانه 9 هزار قطعه مرغ بومی تولید می کند + تصاویر

حیدر جستجو با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی ماهیانه 9 هزار قطعه تخم مرغ بومی تولید می کند.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.

در واقع اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل برداری از نوع اقتصادها در دینا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

بدون شک کشورهایی که توانسته اند الگوهای بومی خود را به منصه ظهور برسانند اقتصادی قدرتمند تر داشته و به نوعی مبحث آسیب پذیری آن کمتر با چالش و تحت اما و اگرها قرار می گیرد، یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است که جرقه این اقتصاد اسلامی و بومی توسط رهبر فرزانه انقلاب زده شد.

اهمیت این مقوله تا حدی بوده که رهبری در سال های گذشته تاکنون در بسیاری از نامگذاری سال خود بر روی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته اند که نشان از اجرای آن در جامعه از سوی دولت و ملت دارد، از طرف دیگر که دشمنان در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن به خصوص در عرصه اقتصاد هستند اجرایی کردن این مدل اسلامی می تواند بساط تمام تحریم ها را نیز در هم بشکند.

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن نیز واقع گردد که البته این خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می شود، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

در استان ایلام به واسطه ظرفیت های بکر و دست نخورده اش شرایطی مهیا است تا مردم منتظر دولت نباشند و خود بتوانند اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند و این تنها از مجاری اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود، روشی که هر کدام از مجریان این طرح ها تاکنون به این طرح ها رجوع کرده اند توانسته اند در این عرصه خوش بدرخشند و هم اکنون در عرصه اقتصاد استان و حتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

کارآفرینی اقتصاد مقاومتی که ماهیانه 9 هزار قطعه مرغ بومی تولید می کند

"حیدر جستجو"، از همان مجریان موفقی است که توانسته با اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و مردمی حرفی برای گفتن داشته باشد و با ورود به موقع و عملی خود در این عرصه شاهد اقتصادی بسیار عالی برای خود و خانواده اش باشد.

وی در طرح پرورش مرغ بومی خانگی مشغول به فعالیت است و توانسته از این طرح مزایای زیادی کسب کند، این مجری برتر اقتصاد مقاومتی هم اکنون با تولید زیاد تخم مرغ های بومی به مرکز خرید اصلی فروشندگان در سطح شهر ایلام شده است.

قیمت محصولات تولید شده در این طرح حتی نسبت به سطح بازار بسیار مناسب تر است و با تخفیف های ویژه ای این محولات به مشتریان ارائه می شود، کیفیت حاصل از این طرح نیز به گونه ای است که فروشندگان هر روزه نسبت به خرید این محصولات اقدام می کنند.

جالب تر اینکه حیدر جستجو، این طرح را با کمترین هزینه ممکن و با حمایت های بسیج سازندگی سپاه استان ایلام شروع کرده و حتی برای فروش محصولات خود نیز نیازی به اجاره مکان ندارد و تمامی تولیدات خود را در خانه تولید و در همان مکان نیز به فروش می رساند.

این مجری برتر اقتصاد مقاومتی نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده اش نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که برای افراد دیگر نیز اشتغال غیر مستقیم نیز ایجاد کرده است.

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی ایلام به مبلغ 80 میلیون ریال بوده و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

وی در رابطه با میزان درآمد ماهیانه خود نیز می گوید درآمد حاصله از این طرح به میزان تعداد تخم مرغ های بومی تولید شده بستگی دارد به طوری که با خرج های صرف شده برای مرغ ها در طول ماه مبلغی بالغ بر 1.5 میلیون تومان برایم باقی می ماند.

وی تأکید دارد که آورده های لازم نیز برای ادامه کار هزینه های هنگفتی ندارد و می توان با خرید اولیه جوجه این کار را شروع و مزد نتایج آن را در آینده ای نه چندان دور هم برای خود و هم برای خانواده را دید.

با وجود اینکه آقای جستجو به میزان مدت کمی نسبت به شروع این طرح اقدام کرده اما جالب اینجاست که تولیدات او را فروشندگان و سوپرمارکت های سطح شهر خریدار هستند به طوری که طبق گفته وی این محصولات در همان روز به فروش می رسند.

این مجری برتر اقتصاد مقاومتی از تولید ماهیانه 9 هزار قطعه تخم مرغ بومی در طی این طرح خبر داد و گفت: با این تولیدات حتی سهمی در وضعیت تأمین این محصول در بازار دارم که در نوع خود لذت بخش نیز است.

جستجو با اشاره به مشکلات پیش روی در این طرح می گوید بارها به سازمان جهادکشاورزی برای راهنمایی در این طرح و چگونگی نگهداری مرغ بومی مراجعه کردیم که متأسفانه راه به جایی نبرد و کسی اعتنایی نکرد.

جدای از اینکه از آب و برق و گاز خانگی خود برای این طرح استفاده می کنم که باید تدابیری دیه شود تا این مشکلات برای مجریان این طرح ها به حداقل خود برسد، جستجو با اشاره به اینکه تنها نهادی که توانسته به طور جدی از ما حمایت کندف تنها سپاه و بسیج بوده گفت: بارها به ادارت مختلف استان مراجعه کرده ایم که نتیجه ای را در بر نداشته است.

بی مهری ها به این مجری اقتصاد مقاومتی در حالی است که وی فرزند جانباز 45 درصد است و این نشان می دهد که مسئولان نه تنها به مجریان این طرح ها بلکه به فرزندان جانباز نیز آنچنان که باید و شاید اهمیتی قائل نمی شوند.

بدون شک توجه به زندگی مجریان اقتصاد مقاومتی نکته مهمی برای ادامه این فعالیت ها از سوی مردم است و رفع مشکلات انان از سوی دولت با توجه به نامگذاری امسال اولویتی اساسی است.

 

انتهای پیام/س