ایلام بیدار10:23 - 1394/11/24

آشنایی با"سید محسن سعیدی گلپایگانی"داوطلب مجلس خبرگان در ایلام

تنها 13 روزبه زمان برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه باقی است،انتخاباتی كه بدلیل همزمانی برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر كشور،از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار،تنها 13روزبه زمان برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه باقی است.انتخاباتی كه بدلیل همزمانی برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر كشور،از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با توجه به جايگاه ويژه مجلس خبرگان رهبري در نظام جمهوري اسلامي و مسووليت خطيري كه اين مجلس در تعيين رهبر و نظارت بر امر رهبري نظام اسلامي دارد، انتخابات آن، از اهميت والايي برخوردار است و در نتيجه مشاركت عموم مردم در اين انتخابات حايز اهميت است.

سه روز از آغاز تبلیغات رسمی دو داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام،"حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی گلپایگانی" و "حجت الاسلام والمسلیمن مهدی خطیبی" می گذرد و با توجه به اینکه هر دو داوطلب مجلس خبرگان در استان ایلام غیر بومی هستند برای آشنایی خوانندگان  ايلام بيدار با این دو کاندید محترم بر آن هستیم تا زندگی نامه هر دو داوطلب را منتشر نماییم.

امروز و در بخش اول به معرفی "حجت الاسلام والمسلیمن سید محسن سعیدی گلپایگانی" خواهیم پرداخت و در روز های آینده نیز به معرفی دیگر داوطلب مجلس خبرگان در استان ایلام خواهیم پرداخت.

" حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی گلپایگانی" در تیرماه 1341در خاندان علم و فقاهت و سیادت در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش حضرت آیت الله سید محمد رضا سعیدی (ره) اولین شهید مجتهد در نهضت امام خمینی(ره)و یکی از نزدیکترین یاران امام در مبارزه علیه طاغوت بود که پس از زندان های متعدد زیر شکنجه های وحشیانه رژیم ستم شاهی به شهادت رسید.

پیروی کامل خاندان سعیدی از سیره اهل بیت علیهم السلام و نیز عشق و اطاعت کامل از ولایت فقیه چون ستاره ای در اسمان انقلاب اسلامی فروزان است و این جمله معروف شهید ایت الله سعیدی در زیر شکنجه های رژیم طاغوت است که گفته بود"اگر مرا بکشید در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت."

مادرش نیز از سادات مومنه ای بود که به تربیت صحیح فرزندان اهتمامی ویژه ای داشت، وی مربی خوبی جهت پرورش فرزندان خصوصا پس شهادت همسرش بود به طوریکه همه فرزندان پسر وارد رشته علوم دینی شده و هم اکنون از اساتید حوزه علیمه قم هستند.
دوران تحصیل 
حجت الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد وارد رشته علوم دینی شد،ابتداد در مدرسه کرمانی ها دروس مقدماتی حوزه را پشت سر گذاشت؛وی با اعتقاد به عمق نگری و تعلم صحیح سعی بر خوب فراگرفتن داشت و سپس وارد دروس آزاد حوزه شد و در سطوح عالی بنام حوزه بهره برد؛ پس از اتمام سطح وارد درس خارج فقه و اصول شده و از محضرآیات عظام و استادان شایسته بیش از 20سال بهره فراوان برد.
وی در عین فراگیری علوم تفسیر و فلسفه و اخلاق غافل نبوده و از علماءو دانشمندان حوزوی در این زمینه استفاده کرد.
اساتید
حجت الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی در دوران تحصیل در حوزه علمیه مقدمات را در مدرسه کرمانی ها به پایان رساند و سپس در دروس لمعتین و اصول فقه از اساتید برجسته و بنام حوزه مثل آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی ،آیت الله وجدانی ،آیت الله شب زنده دار که علاوه بر فضل علمی از اخلاق علمی و معنوی برخوردار بودند بهره فراوان برد.

حجت الاسلام سعیدی دروس سطح را نزد آیت الله اعتمادی و آیت الله پایانی و اساتید دیگر برجسته اموخت و در دروس خارج فقه و اصول نیز از آیات عظام و شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله هاشمی شاهرودی ،مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی ،آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شهیدی بهره مند شدند.
وی فعالیتهای علمی و فرهنگی  وسیعی داشته است بطوریکه در سطوح عالی که به بیش 20سال می رسد از یکی از مدارس های حرم اغاز وسپس در مدرسه مبارکه فیضه در حجره منسوب به حضرت امام (ره) ادامه داد.

فعالیتهای فرهنگیش حضور در عرصه تبلیغ و انجام خطابه و وعظ و روضه اهل بیت عصمت و طهارت را افتخار زندگی خود می داند واز جمله شهرهای تهران و قم و مشهد خصوصا حرم مطهر کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها به کرات و حرم امام رضا(ع)سخنرانی داشته و در مجموعه های نظامی کماکان به امر تبلیغ اشتغال دارند .
جدیت وی در عرصه تالیف با چاپ دو مقاله با عنوان "نظریه کاهش ارزش پول" و دفاعیه ای از مبنای حضرت امام(ره)در حیل ربا که در مجله فقه اهل بیت علیهم السلام چاپ شده و در این عرصه به نوشتن پایان نامه سطح سه با موضوع( حیل ربا )و پایان نامه سطح چهار با موضوع بیمه پرداخته و موفق به اخذ مدرک سطح چهار دکترا گردید .
حجت الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی پس از مرگ پدر، همراه چهار برادر خویش و با شروع انقلاب که از شهر خون و قیام اغاز گردید همراه با مردم حزب اللهی قم در صحنه های مبارزه علیه رژیم حضور داشت و حتی در روزهای حساس شهر بزرگ تهران مثل 17شهریور در دانشگاه جهت امدن حضرت امام و در گیریهای اطراف دانشگاه تهران و ...حضوری فعال داشته است.
 بیت شهید ایت الله سعیدی تا به امروز در راه امام (ره) و مقام عظمای ولایت گام برداشتند.
 

انتهای پیام/ش