سرویس: سیاسی
کد خبر: 52866
|
08:08 - 1400/05/05
نسخه چاپی

طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران؛ میراث متخصصان گمنام

طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران؛ میراث متخصصان گمنام
مومن نسب نوشت: طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران؛ میراث متخصصان گمنام است

"روح‌الله مؤمن‌نسب"،در یادداشتی تحت عنوان «طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران؛ میراث متخصصان گمنام» نوشت: اوایل خرداد ۹۵ بود؛ تلفن‌م مدام زنگ می‌خورد. یک شماره‌ی ایرانسلِ ناشناس!.

بالاخره بعد از دیدن اصرارِ تماس گیرنده، علی‌رغم مشغله، گوشی‌ام را جواب دادم.

-شما؟ -مسعود اخوان‌فرد هستم! عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و می‌خوام شما رو خیلی فوری ببینم!.

ایشان را شناختم و اول امتناع کردم از ملاقات، ولی اصرارشان باعث شد شب در حوالی میدان انقلاب در ماشین، هم‌دیگر را ملاقات کنیم.

اول، مسیرشان را پرسیدم؛ شهرک شهید محلاتی... گفتم شما را می‌رسانم و در مسیر با هم حرف می‌زنیم... توی راه ایشان گفتند فیلم سخنرانی چند روز پیش حقیر (مؤمن‌نسب) و آیت‌الله محسن اراکی در "نشست موضوع‌شناسی فقه فضای مجازی" جامعه‌ی مدرسین حوزه علمیه قم را دیده‌اند و خیلی برایشان تکان‌دهنده بوده است.

پرسیدم: کجای حرف‌هام؟ گفتند: کل موضوع تبیین "شبکه خبیثه و شبکه طیبه" برایم جذاب بود، ولی آنجایی که گفتی کار اصلی و ثابت کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات، تنظیم مقررات فضای مجازی در جمهوری اسلامی با سیاست‌های ابلاغی آمریکا و اسراییل است، باعث شد من که یک ایثارگر و انقلابی هستم و اتفاقاتی باعث شده امروز نماینده رییس جمهور در کمیسیون تنظیم مقررات باشم، بروم و اسناد بالادستیِ دستور جلسات کمیسیون رو بررسی کنم! و به این نتیجه رسیدم که حرف جنابعالی متاسفانه صددرصد درست است و به‌شدت دچار بهت و حیرت شدم.

بله! ایشان می‌گفتند خودم دیدم که آیکان و WSIS و بقیه سازمان‌های تحت تسلط صهیونیست‌ها، تعیین‌کننده سیاست‌های فناوری اطلاعات در ایران هستند و از خدا مرگم را خواستم وقتی فهمیدم سیاست‌های سند توسعه‌پایدار 2030 را ما داریم در کشور اعمال می‌کنیم! اما چه کنم؟ از کمیسیون بیرون بیام؟! اون‌وقت این کمیسیون با یکه‌تازی‌های امثال جهانگرد چه بلایی به سر کشور می‌آورد و... و... و...

تا نیمه‌های شب با هم صحبت کردیم و بارها و ساعت‌ها این ملاقات‌های به خواست ایشان مخفیانه، ادامه داشت.

مرحوم اخوان معتقد بودند باید کمیسیون تنظیم مقررات، یک کمیسیون عالی و حاکمیتی باشد و چون بر اساس قانون اساسی تعیین سیاست‌های کشور با رهبری است، زیر نظر حضرت آقا مدیریت شود و نباید وزن هیچ‌کدام از قوا در ترکیب غالب باشد... و نهایتاً پیگیری‌های ایشان در مرکز پژوهش‌های مجلس، ماده سه و در واقع بخش مهمی از "طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" را به یادگار گذاشت.

آشنایی ما اوایل خرداد ۹۵ بود و خبر فوت ایشان را اوایل مرداد ۱۴۰۰ شنیدم و دل‌تنگ صفا و اخلاص ایشان شدم.

روح‌شان شاد باشد و ان‌شاءالله مجلس انقلابی با تصویب طرحی که می‌تواند در مسیر جهانی شدن ایران، گامی باشد برای ملی شدن صنعت اینترنت و فضای مجازی، کار نیمه تمام‌شان را تمام کند و این قانون باقیات‌الصالحاتی شود برای همه موافقان و پیگیری‌کنندگان‌ و تکمیل‌کنندگان‌ش در هفت سال گذشته از جمله برادران تازه به لقاءالله پیوسته، آقایان دکتر محمدحسین فرج‌نژاد و دکتر مسعود اخوان‌فرد عزیز...

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب