سرویس: سیاسی
کد خبر: 52632
|
10:21 - 1400/04/01
نسخه چاپی

پیروزی مردم وشکست تحریمی‌ها

پیروزی مردم وشکست تحریمی‌ها
کارشناس مسائل سیاسی نوشت: مردم ایران با مشارکت بالای پنجاه درصدی خود در انتخابات 28 خرداد 1400، نشان دادند که از چه میزان بصیرت و هوشمندی‌ای در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها برخوردار هستند.

"یدالله جوانی"،کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی تحت عنوان «پیروزی مردم و شکست تحریمی‌ها» نوشت: انتخابات 28 خرداد 1400 در یک فضای سنگین و متفاوت از همه انتخابات پیشین برگزار شد و یک بار دیگر مردم ایران، با لبیک به رهبر حکیم انقلاب اسلامی،‌ محاسبات دشمنان را برهم زده و جهانیان را شگفت‌زده کردند. در انتخابات 28 خرداد 1400، داستان رقابت فراتر از رقابت‌های معمول در انتخابات متداول بود.

در این انتخابات رقابت اصلی بین دو جریان مشارکت و ضد مشارکت بود.  آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دولت‌های خبیث اروپایی مانند انگلیس و کشورهای مرتجع عربی همانند رژیم سعودی،‌ به این جمع‌بندی رسیده بودند که با توجه به شکست‌های راهبردی از جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر و روند رو به توسعه قدرت جبهه مقاومت در منطقه، تنها راه تضعیف ایران، به چالش کشیدن جمهوری اسلامی از طریق کاهش مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد 1400 است. بر اساس همین راهبرد، ‌یک جبهه ضد مشارکت برای ترغیب مردم به قهر با صندوق‌های رأی تشکیل دادند که در این جبهه حداقل سه ضلع، با هدایت سرویس‌ها و شبکه‌های جاسوسی دشمن فعال شده و طی ماه‌های گذشته برای رسیدن به این هدف تلاش کردند:

1ـ جریان رسانه‌ای اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی؛

2ـ جریان ضد انقلاب و معاندین و مخالفان از منافقین گرفته تا احمدی‌نژاد؛ 3ـ‌جریان نفوذ در داخل کشور، به ویژه کسانی که در دستگاه‌ها و سازمان نفوذ کرده‌اند. این جبهه با طراحی پروژه تحریم انتخابات از سوی مردم، طی ماه‌های گذشته از هیچ کوششی دریغ نکرده، برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر ابزار، شیوه و روشی استفاده کردند. نکته بسیار مهم در راهبردهای جبهه ضد مشارکت برای پیاده‌سازی پروژه تحریم، استفاده ابزاری از عنوان «مردم» و خود را دلسوز و طرفدار مردم معرفی کردن بود.

اما اکنون، مردم ایران با مشارکت بالای پنجاه درصدی خود در انتخابات 28 خرداد 1400، نشان دادند که از چه میزان بصیرت و هوشمندی‌ای در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها برخوردار هستند. به طور قطع اگر شرایط کرونایی نبود و دستگاه اجرایی هم در برگزاری انتخابات و آماده‌سازی شرایط رأی دادن به موقع و آسان،‌ بهتر عمل می‌کرد، میزان مشارکت بسیار بالاتری رقم می‌خورد.

محاسبه دشمنان این بود که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و نارضایتی‌های عمومی مردم، ‌از طریق القای یأس و ناامیدی و بی‌اعتماد کردن آنان نسبت به سلامت انتخابات و بی‌فایده بودن رأی دادن، ‌می‌توانند یک قهر ملی را با صندوق‌های رأی برای اولین بار در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی پدید آورده، از این رهگذر نظام و کشور را با چالش‌های سیاسی، ‌امنیتی و دیگر بحران‌ها مواجه کنند؛ اما با هدایت‌های پیامبرگونه و بهنگام رهبر حکیم انقلاب اسلامی و رونمایی معظم‌له از نقشه شوم دشمنان از یک‌سو و هوشمندی ملت بصیر و آگاه ایران از دیگر ‌سو، جبهه تحریمی‌ها در این انتخابات با شکست سنگین مواجه شد و مردم ایران علاوه بر دست رد زدن به آنان، با حضوری پرشور در انتخابات، انتخابی شایسته نیز انجام داده و نقش خود را برای تشکیل یک دولت انقلابی تحول‌گرا ایفا کردند.

با این انتخابات فصل نوینی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب