سرویس: سیاسی
کد خبر: 52520
|
08:24 - 1400/03/22
نسخه چاپی

رویکرد تغییر با گفتمان تحول

رویکرد تغییر با گفتمان تحول
کسانی که به عزت و عظمت ایران فکر می کنند، کسانی که به امنیت و منافع و رفاه ملی فکر می‌کنند به پای صندوق رأی می آیند تا خالق «تحول»و «تغییر» در زندگی خود باشند.

"محمدکاظم انبارلویی"،طی یادداشتی نوشت: مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فرمودند: «نیاز امروز ما تحول است ، راه ایجاد تحول ، تشکیل یک دولت معتقد به تحول و معتقد به عنصر تحول‌آفرینی یعنی عنصر جوان نخبه، مؤمن انقلابی و ... تحول ممکن است.»
ملت ایران 28 خرداد به پای صندوق های رأی می‌روند تا با یک انتخاب «تحول‌آفرین» فصل جدیدی از حیات انقلاب اسلامی را در قرن جدید آغاز نمایند.
آنچه امروز در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور می‌گذرد سخن از یک تغییر و تحول در ساخت نظام اجرایی و یک نوسازی در دستگاه های اجرایی کشور است.

نخبگان علمی و فنی در دانشگاه و نخبگان ایده‌پرداز و تئوریسین در حوزه‌های علمیه همگی به تغییر و تحول و عبور از اشتباهات بدکارکردی و کج‌کارکردی نظام اجرایی فعلی فکر می‌کنند. رئیس جمهور آینده باید این انرژی عظیم تئوریک را در روان‌سازی خدمت دولت به‌کار گیرد. این به‌کارگیری هم در حوزه فکر و اندیشه و نظریه معطوف به تحول است و هم در به‌کارگیری جوانان پرانرژی، نخبه و انقلابی که در اندیشکده‌های حوزه و دانشگاه به اندازه‌ای از تربیت کارگزار تراز دولت اسلامی رسیده‌اند.

تحول تابع یک رویکرد عقلانی مبتنی بر بصیرت انقلابی است که در شماری از نامزدهای مطرح در مناظرات به‌خوبی دیده می‌شود.«تحول» و «تغییر» ، با بلبشو و هرج و مرج مرزبندی دارد و بر مدار قانون اساسی و قوانین کشور در ریل خود خواهد افتاد. بسیاری از نابسامانی‌ها به دلیل خروج از ممشای قانون به وجود آمده است.

تحول ما را باید به وضع احسن برگرداند. وضع احسن یعنی حرکت به سمت آرمان‌های امام(ره) و انقلاب با همان شور و هیجان و آهنگ روزهای آغازین انقلاب!

وضع احسن یعنی شتاب در اسلامی شدن مناسبات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و وضع موجود جامعه، بسط عدالت و پاسداشت استقلال ملی!

تحول یعنی حرکت جامعه بر مدار احکام خدا و فرامین قرآن و این حرکت را رئیس جمهور بر اساس سوگندی که می‌خورد در اجرا باید ساماندهی کند.

تحول یعنی نوآوری در شیوه اداره کشور با یک حرکت جهشی  وجهادی در همه سطوح حکمرانی! مردم باید احساس کنند چنین تحولی را با بسط گفتمان «تحول» در حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری 1400 صورت می گیرد.

کسانی که به عزت و عظمت ایران فکر می کنند، کسانی که به امنیت و منافع و رفاه ملی فکر می‌کنند به پای صندوق رأی می آیند تا خالق «تحول»و «تغییر» در زندگی خود باشند.

دشمنان اسلام و بدخواهان ملت در رأس آن آمریکا و سه کشور شرور اروپایی با این تحول مخالفند و آن را مغایر منافع خود در ایران و منطقه و جهان می‌دانند.
عده‌ای هم در داخل این بدخواهی را نمایندگی می‌کنند . این جماعت تحریم اقتصادی را با تحریم انتخابات سنجاق کرده‌اند تا به هدف شوم خود برسند.

موضوع امروز ما یک انتخاب درست و اصلح با شور و هیجان و مشارکت وسیع است. ملت عزیز ایران باید با مشارکت بالا و نیز رأی بالا به نامزد منتخب در این امتحان الهی با بصیرت وارد شود تا امنیت ، منافع و رفاه ملی را با رأی آگاهانه تقویت و تضمین کنند.

گفتمان تحول یک گفتمان مسلط در جامعه امروز ایران است و مردم خواهان تغییرات جدی و اساسی در نظام اجرایی کشور هستند، اما یکی از نامزدهای محترم می‌گوید: «می‌خواهم دولت سوم خاتمی را تشکیل دهم» در حالی‌که با موضع صریح آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم با حمایت صددرصدی از روحانی، دولت سوم و چهارم خود را تشکیل داد و براساس آخرین نظرسنجی‌ها دولت سوم و چهارم خاتمی نامحبوب‌ترین دولت پس از انقلاب است.

موضع مجمع روحانیون مبارز و اجماع‌ساز در قبال دو نامزد «روکشی» اشتباهات و اشکالات دولت فعلی مشخص است. آن‌ها نتوانستند از این جایگاه به دلیل از دست دادن سرمایه اجتماعی خود از این دو حمایت کنند. بحران سازمان، بحران رهبری، بحران گفتمان در اردوگاه اصلاحات وضعیتی پدید آورده است که نمی‌توانند کمترین همراهی با کاروان تغییر و گفتمان تحول نمایند. طیف حامیان دولت کنونی اکنون در میان گزینه‌های تحریم خاموش، تحریم فعال و شرکت در انتخابات‌گیر افتاده‌اند. در گزینه اول و دوم آن‌ها را با مواضع دشمنان اسلام و انقلاب نزدیک می‌کند و گزینه سوم آن‌ها را در آوردگاه انقلاب نگه می‌دارد. باید دید در روزهای منتهی به 28 خرداد کدام را انتخاب می‌کنند؟

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب