سرویس: سیاسی
کد خبر: 52186
|
07:18 - 1400/02/19
نسخه چاپی

گواهی مولفه‌ها به افول رژیم صهیونیستی

گواهی مولفه‌ها به افول رژیم صهیونیستی
تمامی مؤلفه‌ها گواهی می‌دهد که منحنی رژیم صهیونیستی رو به افول گذاشته و هیچ قدرت و اراده‌ای توان تغییر این حقیقت را ندارد. شکی نباید کرد که طبق وعده داده شده پیروزی قطعی بوده و قدس شریف آزاد خواهد شد.

"احمد بنافی"،طی یادداشتی نوشت: رهبر معظم انقلاب در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس نطق تلویزیونی مهمی را ایراد فرمودند. هر چند که بیان نورانی این حکیم آنچنان صحنه معادلات در خصوص موضوع فلسطین را نمایان نمودند که دیگر جای هیچ تحلیلی در این زمینه را خالی نمی‌گذارد. اما در این خصوص بازخوانی فرمایشات معظم له از چند حیث حائز اهمیت است.

 ۱- مقام معظم رهبری فرمودند ماجرای فلسطین همچنان مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است. با نگاهی به تاریخ تحولات صد ساله اخیر منطقه و از زمانی که نطفه نحس این رژیم توسط انگلیس کاشته شده است، موضوع فلسطین هیچگاه از منظر امت مسلمان دور نمانده و روز به روز بر اهمیت آن افزوده شده است. اکنون پس از گذشت بیش از هفتاد سال، موضوع فلسطین نه صرفاً مسئله جهان اسلام بلکه به مسئله مهم نظام بین‌الملل و جامعه جهانی تبدیل شده است.

۲- منطق فرمایشات معظم له ناظر به تشریح دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر، دموکراسی و اصل تعیین سرنوشت با نگاه به مسئله فلسطین است. حال سوال اساسی این است که چرا لیبرال دموکراسی غربی در یک دوگانه رفتاری، مسئله فلسطین را تبدیل به یک استثنا نموده است؟ پاسخ روشن است، برای اینکه خودشان نیز اصل غاصب بودن این رژیم را پذیرفته‌اند و در کنار آن ترس از نتیجه مراجعه به افکار عمومی باعث اعمال این دوگانه و البته نمایان شدن واقعیت دنیای غرب شده است.

۳- اما اکنون همه چیز در حال دگرگونی است. موازنه قوا به نفع جهان اسلام  تغییر کرده و این امر انکار ناپذیر است. تقریباً بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی دوران افول خود و حرکت به سوی اضمحلال را آغاز نموده است. چالش‌های سیاسی، امنیتی،  و هویتی به پاشنه آشیل این رژیم تبدیل شده است. شکل‌گیری جبهه مقاومت و توسعه روز افزون آن به طرز حیرت آوری در جهان اسلام ریشه دوانیده و تا عمق جان ملت‌های منطقه نفوذ کرده و موازنه قوا را تغییر داده و رژیم صهیونیستی را دچار خفگی راهبردی نموده است.

۴- شکی نیست که امروز مقاومت پاسخ داده و رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است و جز دریا راه دیگری ندارد. انسداد دریایی نیز با توسعه توان رزمی مقاومت در آینده غیر اجتناب خواهد بود. در کنار آن امنیت که مسئله اول رژیم صهیونیستی است با قدرت افزایی تسلیحاتی مقاومت تا عمق سرزمین‌های اشغالی خلق بحران کرده و تبدیل به چالش لاینحل آنان شده است. بحران هویت نیز که با جهانی سازی مسئله فلسطین و مشروعیت زدایی از این غده سرطانی کماکان مسئله اصلی سیاسی و حقوق بشری در افکار عمومی باقی مانده و به بخش دیگری از چالش درونی این رژیم مبدل شده است. شکنندگی سیاسی نیز بخش دیگری از بحران این شجره ملعونه می‌باشد که قابلیت تشکیل یک دولت باثبات را برای آنان میسر نمی‌سازد.

 تمامی مؤلفه‌ها گواهی می‌دهد که منحنی این رژیم رو به افول گذاشته و هیچ قدرت و اراده‌ای توان تغییر این حقیقت را ندارد. شکی نباید کرد که طبق وعده داده شده پیروزی قطعی بوده و قدس شریف آزاد خواهد شد، البته مشروط به اینکه جهان اسلام متحد و منسجم شوند، به قدرت مقاومت و جهاد ایمان داشته باشند و آن را در همه ابعاد روزافزون کنند و در آخر جوانان عرب همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند به نام خدا به جلو حرکت کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد