سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52156
|
05:56 - 1400/02/15
نسخه چاپی

یادداشت؛

امنیت و احساس آرامش، خط قرمز است

امنیت و احساس آرامش، خط قرمز است
عباس خزلی نوشت:حفظ امنیت و احساس آرامش شهروندان، خط قرمزی است که هر کس از آن عبور کند، دستگاه انتظامی استان باید با تمام وجود و در چهارچوب قانون، فضا را برای کسانی که در پی سلب امنیت و آرامش مردم هستند، ناامن کنند.
"عباس خزلی"،فعال رسانه ای طی یادداشتی با عنوان"امنیت و احساس آرامش، خط قرمز است" نوشت:افزایش فقر مادی، مشکلات اقتصادی و متعاقب آن فقر فرهنگی طی سالهای اخیر تاثیر زیادی روی آستانه تحمل افراد به خصوص برخی جوانان داشته و این موضوع باعث شده که آنها در برابر هر کنشی از خود رفتارهای خشونت آمیز و مجرمانه ای همچون نزاع های خیابانی، ضرب و جرح، تخریب اموال و دارایی، قدرت نمایی، تهدید با سلاح سرد و قتل نشان داده و بعضا اقدام به تهیه ویدئو کلیپ و نمایش آن در فضاهای مجازی نمایند.
با توجه به اینکه ترویج فساد اخلاقی، عربده کشی و قدرت نمایی با انواع سلاح سرد منجر به تبلیغ انحرافها در ملاعام شده، و به تدریج با از بین بردن قبح اجتماعی آن تبدیل به تهدیدی جدی برای کسب رفتارهای ضد اخلاقی و انحرافات اجتماعی بین نوجوانان و جوانان شده، در نتیجه باعث ایجاد خلل در بنیان خانواده ها، گسترش فساد، فشارهای روحی و روانی، ترس و ناامنی در سطح استان خواهد بود، لذا این موضوع ضرورت طرح، بررسی و برخورد قاطع مسئولان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان در مواجهه با این پدیده شوم را بیان می کند.    
از آنجا که نوجوانان و جوانان سرمایه­ های اصلی رشد، توسعه و شکوفایی آینده مملکت اسلامی ما هستند و به نوعی نیازمند داشتن آگاهی و فضای امن میباشند، بدیهی است سلامت جسمی و روحی آنها بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد.
جای تاسف فراوان است برای شهر کوچکی چون ایلام که در ملاعام شاهد این گونه رفتارهای خطرناک و خشن باشد، در سالهای اخیر متاسفانه آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری، در کنار غفلت مسئولین فرهنگی و اجتماعی استان، ایلام را با چالش های جدی روبرو ساخته و حالا نوبت به ترک برداشتن امنیت جانی و مالی و حیثیتی شهروندان رسیده است.
مسئولین فرهنگی و اجتماعی و مخصوصا انتظامی استان، نباید راحت از کنار این مسائل بگذرند، نباید طوری با این مسائل برخورد کنند که در آینده ای نه چندان دور، این قضیه هم به دغدغه و آسیب جدی در حوزه ی امنیت شهروندان تبدیل شود.
از مسئولین محترم انتظامی و قضایی استان مخصوصا فرمانده انتظامی استان خواهشمندیم همت کرده و با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح قانون در برخورد با اراذل و اوباش، صحنه‌های خشونت بار سطح استان را کنترل نموده تا انشاالله شاهد رفتارهای هنجارشکن و تند و زننده در جامعه استان نباشیم و نسبت به سلب کنندگان امنیت و ایجاد رعب و ترس در شهر، هیچ گونه مماشاتی نداشته باشند. 
حفظ امنیت و احساس آرامش شهروندان، خط قرمزی است که هر کس از آن عبور کند، پلیس موظف است که قاطعانه با آن برخورد کند و دستگاه  انتظامی استان باید با تمام وجود و در چهارچوب قانون، فضا را برای کسانی که در پی سلب امنیت و آرامش مردم هستند، ناامن کنند. 
هرچند با داشتن نگاهی دقیق تر به آسیبهای فردی و اجتماعی خشونت میتوان گفت، لزوم اصلاح ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و خصوصا اقتصادی در کنترل رفتارهای خشونت آمیز، نزاع و آزارهای خیابانی اراذل و اوباش نیز بسیار مهم است.
 
انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد