سرویس: اجتماعی
کد خبر: 51541
|
11:05 - 1400/01/02
نسخه چاپی

غارت داروهای گیاهی کبیرکوه توسط غیر بومیها با "دس براری" افراد بومی/منتظر حمله خرس به کوهنوران باشید

غارت داروهای گیاهی کبیرکوه توسط غیر بومیها با "دس براری" افراد بومی/منتظر حمله خرس به کوهنوران باشید
متاسفانه هر ساله با شروع فصل بهار افراد غیر بومی به منظور تجارت گیاهان دارویی نسبت به برداشت بی رویه پیاز تابستانه (انشگ) اقدام می کنند که این کار علاوه بر تخریب منابع طبیعی باعث ریشه کنی کامل این گیاه در این شهرستان شده است.
"یاسر زینی وند مقدم"،در یادداشتی با عنوان "غارت داروهای گیاهی کبیرکوه توسط غیر بومیها با "دس براری" افراد بومی/منتظر حمله خرس به کوهنوران باشید" نوشت:منطقه کبیرکوه در شهرستان دره شهر رویشگاه مهمی برای گیاهان دارویی است
متاسفانه هر ساله با شروع فصل بهار افراد غیر بومی به منظور تجارت گیاهان دارویی نسبت به برداشت بی رویه پیاز تابستانه (انشگ)  اقدام می کنند که این کار علاوه بر تخریب منابع طبیعی باعث ریشه کنی کامل این گیاه در این شهرستان  شده است.
همچنین دوسال پیش به دلیل نابودی این رویشگاهها بعنوان منبع غذایی خرس کبیرکوه، برخی کوهنوردان با حمله این حیوان مواجه و زخمی شدند. 
سال گذشته نیز تعدادی از طبیعت دوستان که به ستوه امده بودند به یک مینی بوس حامل غارتگران گیاهان دارویی حمله کردند که باعث خسارت به خودوری انان شد.
نکته بسیار تاسف بار این موضوع همکاری برخی افراد بومی اشنا به منطقه با این غارتگران است که باعث شده این افراد علاوه بر نابودی درختان و ریشه کنی گیاهان دارویی، حیوانات جنگلی منطقه کبیرکوه را نیز شکار کنند.
ارش مزبانی رییس منابع طبیعی نیز این کار جرم دانسته و هشدار داد که با تمامی متخلفین برابر با مجوز دادستان دره شهر بدون اغماض برخورد قانونی می شود.
همچنین ایستهای بازرسی و گشتهای جنگلبانی نیز فعال شده اند اما همکاری افراد بومی که گویا با این قاچاقچیان دست برادری "دس براری" داده اند کار را برای شناسایی این غارتگران سخت کرده است.
اداره منابع طبیعی از همه همشهریان عزیز درخواست کردا به محض مشاهده با تلفن امداد ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
در هر صورت اگر برای این موضوع چاره ای اندیشیدا نشود بزودی باید منتظر فاجعه زیست محیطی و نیز نابودی یکی از مهمترین مناطق طبیعی، زیبا و غنی کشور باشیم.
 
انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب