کد خبر: 51535
|
15:51 - 1400/01/02
نسخه چاپی

یادداشت:

کرونا و مسافرت های نوروزی

کرونا و مسافرت های نوروزی
باپرهیز از مسافرت در ایام نوروز می توانیم ازگسترش ویروس کرونا در سطح جامعه جلوگیری کنیم و شاهدقطع زنجیره مبتلایان به این ویروس منحوس باشیم.

به گزارشايلام بيدار،چند هفته‌ای از روزهای تلخ اوج گیری کرونا در کشور که استان ایلام جزء استانهای که درکشوروضعیت خاصی نداشت  می‌گذرد که کرونا ویروس جان بسیاری از هموطنانمان اعم از پیر و جوان را گرفت و ایام دردناکی را در تاریخ کشور رقم زد.

اکنون چند صباحی است که اوضاع شیوع این بیماری مهلک متعادل شده است ولی سهل انگاری و عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و دیگر مکانهایی که شیوع کرونا در آنها گسترده تر است نگرانی هایی را برای مسئولین استانی به همراه داشته است و استان ایلام را مستعد درگیر شدن با پیککرونا می‌دانند.

امروز دومین روز از سال 1400می گذرد سالی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالیانه خود از بهبود وضعیت سلامت مردم در سالجاری سخن گفتند چرا که کشور ما هم مثل سایر کشورها درگیر ویروسی بنام ویروس کرونا است ویروسی که طی یک سال گذشته تعدادزیادی از هموطنانمان را مبتلا کردو تعدادی را نیز به کام مرگ کشاند.

طی این یکسال گذشته شاهد تلاشهای بی امان کادر درمان کشورمان بودیم که از هیچ تلاشی در راستای درمان بیماران کرونایی دریغ نکردند و تمام هم وغم خودشان را در زمینه مبارزه با این ویروس بکار گرفتند.

حال با این وجودباید به این نکته توجه کرد که مسئولان کشوردر تمام تریبونها و سخنرانی های خود بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتندوخواستار رعایت کردن موازین بهداشتی در راستای ممانعت از مبتلا شدن به ویروس کرونا از سوی مردم شدند.

رعایت فاصله اجتماعی ،بهداشت فردی ،کاهش دیدوبازدیدها...ازجمله کارهایی است که باید در زمینه پیشگیری ازویروس کرونا انجام داد امام در مقابل رعایت نکردن این موارد زمینه گسنرش و شیوع این ویروس را در سطح جامعه فراهم می کند.

سفرهای نوروزی یکی از مواردی است که می تواند در گسترش این ویروس در سطح جامعه موثر باشد چراکه وضعیت ابلا به این بیماری در بین استانها و شهرستانها متفاوت است وباهر حرکتی می توان زمینه شیوع این ویروس را در سطح استان یا شهرستان دیگری گسترش داد.

در این ایام نوروزکه خواسته همه مردم برداشته شدن این ویروس در سطح جهان است بییاییم با در خانه ماندن و نرفتن به مسافرت از جان خود و دیگران محافظت کنیم تا شاهد ریشه کن شدن این ویروس در سطح کشرمان باشیم.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب