سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 51419
|
13:37 - 1399/12/23
نسخه چاپی

یادداشت؛

حفظ یاد و نام شهدا به عمل است نه شعار

حفظ یاد و نام شهدا به عمل است نه شعار
ایستادن در راه شهدا و ادامه ی مسیر پرافتخار آنها فراتر از سخنانی است که هر روز همه ی ما و مسئولین آنها را بیان می کنیم، راهی که شهدا برای آرامش ما گشودند راهی است که ماندن در آن به عمل است.

"فرشته سنجیده"،در یادداشتی با عنوان "حفظ یاد و نام شهدا به عمل است نه شعار" نوشت:در جامعه همیشه شاهد بوده ایم که مسئولین، رسانه ها و برخی افراد به بهانه های مختلف از شهدا و پیروی از راه آنها سخن می گویند، اما آیا پیروی راه شهدا به همین حرفهای شعاری ختم میشود؟

قطعا ایستادن در راه شهدا و ادامه ی مسیر پرافتخار آنها فراتر از سخنانی است که هر روز همه ی ما و مسئولین آنها را بیان می کنیم، راهی که شهدا برای آرامش ما گشودند راهی است که ماندن در آن به عمل است.

با کمی دقت در وصایای شهدا و خواندن زندگی نامه ی آنها و توجه به ویژگیهای شخصیتی آنها از زبان خانواده و اطرافیانشان شاید بتوانیم به زوایای گسترده ی شخصیتی شهدا پی ببریم و بتوانیم در مسیر آنها گام برداریم.

اینکه امروز ما در مقابل شهدا چه وظیفه ای داریم و مهمتر از همه مسئولین چه وظیفه ای دارند، چیزی نیست که تنها با مانور تبلیغاتی و شعاری حرف زدن مردم و دولت بشود دین آن عزیزان را ادا کرد.

شهدا برای گرفتن حق و حقوق این ملت از جان شیرین گذشتند و جان را با خدا و بر سر منافع اسلام و مردم معامله کردند.

اما آیا دولتیان اکنون به پاسداشت خون شهیدان برای آبادانی کشور و ترقی ملت وظیفه ی خود در برابر شهدا را به درستی انجام داده اند؟ و یا تنها از نام شهدا سپری برای ماندگاری خود ساخته اند؟ شهدا رفتند و وظیفه نگهداری از مردم و کشور را به ماها واگذاشتند.

اکنون وظیفه ما در برابر پاسداشت خون آنها این است که با مبارزه با فساد مالی و اخلاقی، ریشه کن کردن اعتیاد و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از بیکاری جوانان راه آنها را ادامه دهیم.

همچنین جا دارد در این زمان زندگی و رشادت شهدا سرلوحه زندگی ماها باشد و برای حراست از مملکت اسلامی بر اساس موازین اسلام و توصیه های رهبر انقلاب آگاهانه قدم برداریم و راه پاک شهدا را ادامه دهیم و بدانیم که شهدا دگر خواه بودند و نه خودخواه، و تمام هم و غم آنها برای مردم بود و هیچ وقت حتی جان خود را هم برای خود نمیخواستند.

خانواده های معظم شهدا ناگفته های زیادی از شهدایشان دارند که هیچگاه مجالی برای بیانشان نشد، هرچقدر هم از شهدا بگوییم و بنویسیم، باز این ستاره های درخشان آنچنان خیره کننده هستند که هر کدامشان می تواند مسیری روشن در جامعه بگشاید.

عمل به وصیت شهدا مخصوصا از جانب مسئولین یکی از مصداق های مهم در راه شهدا بودن است، وصیت شهدا چیزی جز در خط ولایت و انقلاب بودن، حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی، همراه و همگام با مردم و تلاش برای حل مشکلات آن ها مخصوصا محرومین جامعه و عمل به دستورات قرآن و ائمه و ایستادگی در برابر ظلم و زور، چیزی دیگری نیست.

امیدواریم که همگی مخصوصا مسئولین با حفظ یاد و نام شهدا در عمل بتوانند جامعه ی امروز را از این چراغ های نورانی بهره مند کنند.

 

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب