سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51184
|
18:33 - 1399/12/10
نسخه چاپی

پشت پرده دعوت هاي گزينشي چيست؟

با "زنگنه" يا "بدون زنگنه"؛ مسئله اين است

با "زنگنه" يا "بدون زنگنه"؛ مسئله اين است
ضور و یاد عدم حضور وزیر نفت در استان ایلام، بازی دو سر باختی برای زنگنه خواهد بود؛ با توجه به اینکه نوع دعوت رسانه ها در پوشش برنامه فردا هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست متولی دعوت از رسانه ها کدام شرکت زیرمجموعه وزارت نفت در استان است که بصورت گزینشی عمل کرده است؟
مرتضي سبزي-سردبير:: قرار است فردا (۱۱ اسفند) در مراسمی با حضور رئيس جمهور و به صورت ويدئو كنفرانس طرح توسعه ميدان نفتی آذر به بهره برداری برسد، ذكر چند نكته در اجرای اين برنامه ضروری است.
طرح توسعه ميدان نفتی آذر بعنوان يكی از طرح های مهم در حوزه نفت و حتی اقتصاد استان سهم بسزايی دارد، بطوريكه این میدان نفتی روزانه ظرفیت تولید ۶۵ هزار بشكه نفت خام را دارد.
اهميت اين ميدان نفتی به اندازه ای است كه اسفند ماه سال ۹۵ وزیر نفت (زنگنه) به منظور شركت در آیین بهره برداری از فاز اول برداشت نفت از میادین مشترك نفتی آذر به استان ايلام سفر كرد.
پيگيری های ايلام بيدار نشان می دهد كه سفر وزیر نفت به استان و حضور در برنامه فردا در هاله ای از ابهام قرار دارد و مطالب ضد و نقیضی در این باره شنیده می شود، بدون شک برنامه فردا از دو حالت خارج نيست، يا با حضور وزير نفت برگزار می شود، يا بدون حضور وی.
حضور يا عدم حضور وزير نفت در استان ايلام دو روی يك سکه است. در این راستا دو سوال مطرح می شود؛ اول اینکه چنانچه زنگنه بنای سفر به ايلام را دارد آيا خواسته مردم و رسانه ها را شنيده است؟ در حالی كه هنوز جوهر مسائل مربوط به انتقال دفتر نفت و گاز غرب كشور به استان ايلام خشك نشده بار ديگر اخبار منتشره درباره الحاق منطقه باباگير ايوان با حاشيه های زيادی همراه شده و واكنش مردم، اصحاب رسانه و فعالان مجازی را به دنبال داشته است.
چنانچه وزیر نفت بنایی برای حضور نداشته باشد هم سوال برانگیز است، زنگنه در حالی طی سالهای گذشته برای افتتاح فاز اول برداشت نفت از ميادين مشترك نفتی آذر به ایلام سفر کرد که انتظار می رفت در مراسم افتتاحیه واحدهای الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام در دیماه امسال هم شرکت می کرد، اما غیبت بحث برانگیز وی همچنان در یادها باقی مانده است.
واحدهایی که با افتتاح آنها مجموع ظرفیت تولید سالانه به ۷۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری نیز به ۸۶۶ میلیون یورو خواهد رسید و بدون شك نتايج آن از سفر سال ۹۵ زنگنه به ايلام مهمتر بوده است.
آنچه مشخص است، حضور و یاد عدم حضور وزیر نفت در استان ایلام، بازی دو سر باختی برای زنگنه خواهد بود، با توجه به اینکه نوع دعوت رسانه ها در پوشش برنامه فردا هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست متولی دعوت از رسانه ها کدام شرکت زیرمجموعه وزارت نفت در استان است که بصورت گزینشی عمل کرده است؟
 
انتهاي پيام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد