سرویس: اجتماعی
کد خبر: 50894
|
11:03 - 1399/11/29
نسخه چاپی

یادداشت مهمان؛

فلاکت مردم در میان اصلیترین تولید کننده منابع نفت و گاز غرب کشور

فلاکت مردم در میان اصلیترین تولید کننده منابع نفت و گاز غرب کشور
بادیدن این همه فلاکت وبدبختی مردم فقط به باعث وبانی آن لعنت می‌فرستی که چرا کشوری با این همه منابع عظیم خدادادی باید مردمانش حتی برای تهیه نان خالی در مضیقه باشند.

"عباس خزلی"،فعال رسانه ای در یادداشتی تحت عنوان " فلاکت مردم در میان اصلیترین تولید کننده منابع نفت و گاز غرب کشور " نوشت:وقتی از کنار فروشگاه‌های مواد غذایی رد می شوید وقیمت های سر سام آور آنها را مشاهده می کنید شدیداً نگران آینده مردمانی می شوید که اکنون برای تهیه نان خالی مشکل دارند.

وقتی چهره نگرانی پدرانی که باز امروز نتوانسته است یک روز کارگری کنند وباید شب را بدون درآمد به خانه برگردد.

 وقتی چهره آن طفل معصومی که محکم دست مادر خود گرفته ودر خیابانهای ایلام درخواست مواد خوراکی مورد علاقه اش را می کند ومادر به دلیل نداشتن پول اشک از چشمانش سرازیر می شودوکشان کشان طفل خود را با خود می برد.

وقتی آن دختر جوان عقده کرده که مدتهاست برای تهیه جهیزیه عروسی خود را عقب انداخته و والدین آن به هر در ودیواری که می زنند وحتی توان خرید یک تلویزیون را ندارند.

وقتی که از گوشه و کنار ودر فضای مجازی خبر خودکشی دختر ویا پسر نوجوان به خاطر نداشتن امکانات را میشنوید .چهره غمگین وشرمنده پدر و مادر داغدیده را تماشا می کنید.

وقتی جوانان بیکاری که برای گذران زندگی راه شهرهای دیگر کشور ویا کشورهای بیگانه را در پیش می‌گیرند وهزاران خطر. در انتظار آنها می بینید ونگاه پراز اظطراب مادرانشان را نظاره می کنید.

وقتی آن مادر پیر و جوانان بیکار و دردمند را که سر تا ناف در سطل اشغالهای سطح شهر کرده تا شاید بتواند درمیان انبوه اشغال چیزی برای فروش دربیاورد.

 وقتی آقازاده اها را می‌نگریدکه به لطف ریاست پدران خود در ناز و نعمت زندگی می کنند و همه امکانات لوکس برایشان فراهم است وبادیده حقارت به مردم نگاه می کنند.

 وقتی فاصله طبقاتی رو به رشد را که عده ای در عرش وعده ای دیگر در فرش ودر فقر وتنکدستی دست وپا می زنند.

بادیدن این همه فلاکت وبدبختی مردم فقط به باعث وبانی آن لعنت می‌فرستی که چرا کشوری با این همه منابع عظیم خدادادی باید مردمانش حتی برای تهیه نان خالی در مضیقه باشند.

از هر مسئولی که سوال ویا انتقاد می کنید از حربه ای بنام تحریم استفاده می کنند و آن را برای خود سپر امنیتی قرار داده اند وبر سر مردم می کوبند.

 مسئولین خود اعتقاد دارند که تحریمها کمتر از ده درصد در معیشت مردم تاثیر دارد ولی همیشه برای مصون ماندن خود از انتقادات بهترین راه حل را همین مسئله می دانند وزیرکانه به آن دامن می زنند.

کسی نیست به این حضرات بگوید جناب رییس این همه مشکل عدم لیاقت .ناکارآمدی .عدم نظارت .عدم ورود دستگاههای نظارتی و........می باشد نه تحریمی که خود هم به آن اعتقاد ندارید.

به آخر سال رسیده آیم و دستها وجیبهای مردم خالی وفرزندانش خرد سال که چیزی از فقر ونداری والدین نمی فهمند هر روز بهانه های مختلفی می گیرند وذهن پدر بیکار خانواده را درگیر و روح وروان او را به هم می ریزد حضرات مسئول آیا وقت آن نشده که به داد این مردم فلک زده برسید وحداقل نظارت کنید بر این بازار افسار گسیخته تا مردم بتوانند کیلویی نان خالی برای خود تهیه کنند چرا باید ایلام گرانترین شهر کشور باشد.

بیشتر از آنکه گرانی وتورم روح وروان مردم را آزار دهد بی خیالی وعدم تعهد برخی از مسئولین که تاکنون نتوانسته اند قدمی مثبت برای مردمی دردمند بردارند آزار می دهد.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد