سرویس: سیاسی
کد خبر: 50819
|
10:05 - 1399/11/27
نسخه چاپی

تفاوت ره از کجاست تا به کجا !

تفاوت ره از کجاست تا به کجا !
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی اگرچه ارزشمند و قابل احترامند ولی اسلام که جان‌مایه ملت‌های مسلمان است، گستره‌ای به مراتب فراتر از مرزهای جغرافیایی دارد، نوشت: برای عبور از مرزها به ویزا و روادید نیازی ندارد. انقلاب اسلامی قومیت‌ها را به ملت و ملت‌ها را به امت تبدیل کرده است.

"حسین شریعتمداری"،مدیر مسئولروزنامه کیهاندر مطلبی تحت عنوان «تفاوت ره از کجاست تا به کجا !» نوشت: 

۱- اوایل اسفند ماه ۱۳۹۷دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا که در «‌کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» سخنرانی می‌کرد، درحالی که سر خود را به نشانه تأسف تکان می‌داد گفت: «ما هفتتریلیوندلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم ولی نمی‌توانیم با چراغ‌های روشن وارد این کشور[عراق] بشویم! ... ما در سفر سال نو به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد به دلایل امنیتی مجبور شدیم تمامی چراغ‌های هواپیما را قبل از فرود خاموش کنیم! این چقدر بد است! خیلی بد است»!

۲- چند روز قبل آیت‌الله رئیسی، رئیس ‌قوه قضائیه کشورمان به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرد. در این سفر تمامی مسئولان عراقی، رؤسای قبایل، علمای شیعه و سنی، گروه‌ها و احزاب سیاسی و توده‌های عظیم مردم عراق از سفر ایشان به گرمی و به گونه‌ای کم‌نظیر استقبال کردند. مسئولان عراقی علاوه‌بر اشتیاق به ملاقات با آقای رئیسی اصرار داشتند که حضور ایشان با ضیافت همراه باشد که در عرف سیاسی نشانه اوج احترام به میهمان است. انبوهی از مردم عراق با برپایی تجمعات و برگزاری راهپیمایی به استقبال جناب رئیسی آمده بودند و آقای رئیسی بدون کمترین تکلف و بیرون از تشریفات مرسوم، به میان مردم رفت و همراه آنان راهپیمایی کرد و به خوش‌وبش با توده‌های مردم پرداخت. توئیت‌ها در استقبال از رئیس ‌قوه قضائیه در همان ساعات اولیه ورود ایشان «ترند» شد. شعاری که آقای رئیسی در میان مردم عراق و به زبان عربی سر داد «ایران و العراق لا یمکن الفراق ... ایران و عراق از هم جدا‌شدنی نیستند» با شور و استقبال بی‌نظیری از سوی مردم پاسخ داده شد و...

یکی از اقدامات ماندگار و تحسین‌برانگیز رئیس ‌قوه قضائیه کشورمان در سفر به عراق، آغاز سفر از محل شهادت سرداران بزرگ مقاومت، حاجقاسم سلیمانیو ابو‌مهدی مهندس بود. حرکتی که می‌رود تا به اسوه و الگویی ماندگار تبدیل شود. اسوه‌ای حسنه برای هر دو ملت ایران و عراق و همه دنیای مقاومت اسلامی.

۳- مرزهای جغرافیایی اگرچه ارزشمند و قابل احترامند ولی اسلام که جان‌مایه ملت‌های مسلمان است، گستره‌ای به مراتب فراتر از مرزهای جغرافیایی دارد و برای عبور از مرزها به ویزا و روادید نیازی ندارد. انقلاب اسلامی قومیت‌ها را به ملت و ملت‌ها را به امت تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد