سرویس: اجتماعی
کد خبر: 50091
|
10:30 - 1399/10/27
نسخه چاپی

تداوم گرانی و نبود نظارت بر بازار در ایلام/ شاهکار مدیران اقتصادی استان

تداوم گرانی و نبود نظارت بر بازار در ایلام/ شاهکار مدیران اقتصادی استان
خاموشی ستاد تنظیم و نظارت بر بازار روغن منجر به عرضه ناکافی روغن در استان شده است.

"عباس خزلی"،فعال رسانه ای در یادداشتی تحت عنوان "تداوم گرانی و نبود نظارت بر بازار در ایلام/ شاهکار مدیران اقتصادی استان" نوشت:بازار خالی از نظارت ایلام !! و مسئولین ناکارآمدی که گاه و بیگاه از تریبون رسانه تلاشهای سطحی و بی برنامه خود را در بوق و کرنا میکنند، پاسخگوی دلایل قحطی روغن خوراکی و عدم عرضه کافی آن در فروشگاهها و مراکز خرید استان باشند!

بعنوان مثال یک شرکت مواد غذایی، در اقدامی عجیب فروش روغن مایع به سوپر مارکت های ایلام را منوط به خرید برنج این شرکت با قیمت نجومی کرده است!!!

این شرکت که تامین بسیاری از مواد خوراکی در کشور را برعهده دارد، در این روزها برای عرضه روغن به مغازه های عرضه کننده مواد غذایی خرید برنج ۹۰۰ گرمی برنج با قیمتی بالغ بر۳۰ هزار تومان می‌باشد تعیین کرده است و آن دسته از مغازه داران که این برنج گرانبها را خریداری نکنند نمی توانند روغن مایع مورد استفاده مردم را در سبد کالای مغازه خود داشته باشند!

عدم برخورد و نظارت بر تامین کنندگان مواد خوراکی یکی از عواملی است که هرروز مردم مخصوصا قشر کم در آمد جامعه با آن مواجه و هرگز هیچ دستگاهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است! متاسفانه نبود روغن در بازار مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است چگونه می شود توجیه کرد که مردم باید برای تامین روغن خود برنجی را تهیه کنند که تامین قیمت آن برایشان کاملا سخت و در مواردی امکان پذیر نیست؟!

مسئولین نظارتی و بازرسی که هرروز با صدور بیانیه گزارش عملکرد خود را در برخی از رسانه ها اعلام واز نظارت شبانه روزی سخن می گویند آیا هنوز با این پدیده نوظهور روبرو نشده اند یا اینکه با هماهنگی آنها صورت گرفته است؟

قطع دست مافیای روغن خوراکی مستلزم حمایت دولت از کشاورزان تا تولیدکنندگان صنعت روغن گیری است.

سیستم مافیایی مربوط به برخی اجناس مثل روغن خوراکی، که این روزها با کمک احتکار در پی تحقق هدف شوم انحصار کامل بازار عرضه و تقاضا میباشند، حاصل منفعت طلبی افرادی است که منافع بسیار خوبی را از واردات روغن و دانه‌های روغنی به جیب میزنند، باید توجه داشت که این موضوع تولید داخل را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و اگر از واردات بی رویه جلوگیری نشود، تولید در معرض نابودی قرار می‌گیرد! به عبارتی دیگر منافع واردات ارزان قیمت روغن به جیب رانت خواران بزرگ می‌رود!

اما جهت اطلاع همین اشغالگران کرسی مدیریت که ردای ریاست به قامت بسیاری از آنها زار میزند عرض میکنم، استان ایلام به واسطه عدم توجه شما مسئول نماها حائز رتبه برتر تورم و به تبع آن شاخص فلاکت، بیکاری و در کشور است، به همه این افتخارات مهاجرت خیل جوانان تحصیلکرده و بیکار به کلان شهرهای کشور جهت کارگری را اضافه کنید، این دستاوردهای ثبت شده در کارنامه کاری شماست! رزومه افتضاحی که فقط با رانت میتوانید درآینده جایگاهی دیگر برای خود دست و پا کنید!

کاش می شد صادرات برخی مدیران ناتوان ایلامی به کشورهای چین، روسیه، آمریکا و دول غربی داشته باشیم، دیگر نیازی به مرگ بر استکبار نبود، این مدیران با ناکارآمدی خود آنها را نابود میکردند!

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب