کد خبر: 49729
|
08:35 - 1399/10/10
نسخه چاپی

یادداشت؛

خلوص نیت حاج قاسم

خلوص نیت حاج قاسم
خلوص نیت حاج قاسم، حتی بر سنگ قبرش هم می درخشد تاریخ اسم حاج قاسم را باعظمت تمام به ثبت رساند.

فرشته سنجیده:: اسم سردار سلیمانی برای همیشه بر تارک جبهه مقاومت و آزادیخواهی دنیا خواهد درخشید. حاج قاسم سلیمانی شخصیتی که اسمش ورای جغرافیای ایران و منطقه را در بر گرفته و هر ایرانی به اسمش و به ایرانی بودنش به خود می بالد. شخصیتی که نه تنها در سالهای جنگ تحمیلی، که امروز در نبرد سنگین مبارزه با داعش نیز پرچمدار جبهه مقاومت بود.

اوج شکوه و بزرگی حاج قاسم را همه ی دنیا سال گذشته در تشییع بی نظیرش مشاهده کردند، که نه تنها ایران، نه تنها مردم منطقه، که کل آزادیخواهان دنیا برای خونخواهیش به پا خواستند و آن روزها در تاریخ جهان، به بزرگی اسم حاج قاسم به ثبت رسید. اما چرا حاج قاسم تا این اندازه در بین مردم ایران و حتی خارج از ایران محبوب و دوست داشتنی بود؟ مگر یک ژنرال برجسته نظامی چه دارد که این همه دل بی تاب او شده اند؟ خلوص نیت صادقانه حاج قاسم در راه خدمت و دفاع از مردم بر کسی پوشیده نیست، شخصیتی که همه ی دختران و پسران جامعه با هر تیپ و طرز تفکری، را خانواده خود میدانست، شخصیتی که بیشتر در میدان عمل بود تا شعار و وعده و وعید دادن، شخصیتی که با رفتار عملی خود همه ی اقشار مردم در هر سنی از کودکان و نوجوانان این سرزمین گرفته تا افراد مسن را همه عاشق خود کرد.

اما این عشق به همین راحتی به دست نیامده است، خداوند بی جهت کسی را محبوب قلب میلیونها آدم نمیکند حاج قاسم هیچگاه در پی دیده شدن و ارتقا مقام و موقعیتش نبود، دغدغه های مردم، دغدغه های او بود، فرزندانش همچون فرزندان بسیاری از مسئولین نه ژن برتر بودند و نه شیفته خارج رفتن و زندگی لاکچری آنجا حاج قاسم در تمام اتفاقات تلخ و شیرینی که در زمان حیات انقلاب رخ داد، هیچ گاه پشت ولایت و پشت مردم را خالی نکرد، هیچ گاه مثل بعضیها با دوپهلو سخن گفتن آب در آسیاب دشمن نریخت، تا پای جان پای ارزشها و آرمانهایش ماند و تحت هیچ شرایطی دست از دفاع از مردم بر نداشت.

نسبت به سربازان و رده های پایین نظامی با ارادت و تواضع تمام برخورد میکرد، در میدان نبرد دست رزمنده ها را می بوسید و رفتار بین آنها فراتر از یک فرمانده و سرباز بود هیچ گاه خود را در خط کشیهای سیاسی و جناحی قرار نداد، چرا که هدف او جز خدمت چیز دیگری نبود.

از هیچ دشمنی ترس به خود راه نداد و هیچ دشمنی در چشمش آنقدر بزرگ نبود که در برابرش بخواهد، منافع ملی مردم و کشور را قربانی کند آری حاج قاسم زندگیش را با خدا معامله کرد و خدا این گونه او را محبوب دل یک ملت کرد و شهادت را که مختص بندگان ویژه اش است به زیبایی تمام به او هدیه داد.

او زندگییش از جوانی تا به امروز را وقف رضای خدا و مردم ایران و مردم مظلوم و ستمدیده منطقه کرد، و دشمن وحشی او را در عملی ناجوانمردانه و در خارج از میدان نبرد به شهادت رساند. از خلوص نیت و مردمی بودن او همین بس که وصیت کرد که بر روی قبرش فقط کلمه سرباز بزنند نه اصطلاحات عنوان دار. خلوص نیتش حتی بر سنگ قبرش هم می درخشد. آری این است راز ماندگاری مردان بزرگی که جز خدا را ندیدند و جز در راه رضای او قدمی بر نداشتند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب