سرویس: سیاسی
کد خبر: 47692
|
08:02 - 1399/07/05
نسخه چاپی

بزرگترین دستاورد دفاع مقدس

بزرگترین دستاورد دفاع مقدس
عضو هیأت‌رئیسه مجلس طی یادداشتی ضمن تشریح بایدها و نبایدهایی که هفته دفاع مقدس ترسیم می‌کند بزرگترین دستاورد سال‌های 1359 تا 1367 را برای کشور تبیین کرد.

حجت‌الاسلام"علیرضا سلیمی"،عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد که بزرگترین دستاورد دفاع مقدس شکل‌گیری روحیه مقاومت در کشور و ایجاد تعاون و همیاری در میان مردم و در نتیجه شکست دشمن جرار بود.

متن یادداشت نماینده مردم محلات در مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

بسمه تعالی 

هفته دفاع مقدس لیست بلندی از بایدها ‌و نبایدها را برای ما ترسیم می کند. مرور همه آنها بی شک وقتی موسع می طلبد .به تعداد معدودی فقط اشاره می کنم:

۱- از بزرگ‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس شکل گیری روحیه مقاومت ملی در ملت نستوه ایران بود. این خصلت توان مضاعفی به عرصه دفاع بخشید ‌و توانست منشأ بسیج عمومی در مقابله با تجاوز و‌هجوم ناجوانمردانه دشمن گردد.

۲-از آنجا که عنصر معنویت ‌و گرایش به عالم فوق ماده در این دوران نمود فوق العاده پیدا کرده بود و علیرغم جبهه گسترده دشمن آن هم با آن ساز ‌برگ افسانه ای اما ملت از هیمنه دشمن ترسی نداشت .اردوگاه دشمن متشکل از کشورهای بی شمار بود .ما غریب بودیم اما عزیز .تنها بودیم اما قوی. و عامل این شجاعت ملی همان عمق یابی عنصر گرایش به ذات باریتعالی بود .چه لذت بخش بود نجوای شبانه رزمندگان و چه بهجت زا بود توسل و کمیل آنان .گویا خداوند جل وعلا نزدیکتر از همیشه حس می شد .در جبهه زمین وزمان از عصمتی شگفت انگیز متنعم بود .لذا هر واهمه ‌و حزن و غمی دراین وادی وانهاده شده بود.

۳-جبهه مأمن پاکان بود.گفت «پاک شو اول و پس دیده بر آن پاک انداز ...» این طهارت در تک تک شوریده دلان حاضر درک می شد .تا پاک نگردی به شهادتگاه تو را راهی نیست .رجز ورجس تعلقات رزمنده را سنگین نکرد، لذا سبک بال می خرامید  ‌و سبک بال در پرواز اوج می یافت‌.

۴-«تعاون همگانی» یکی از جلوه های آن دوران مشعشع است. هر کس به نحوی جبهه را یاری می رساند. این خصیصه باعث شد تمام همت ملی صرف یک هدف شود و این همان رمز توفیق در مقابل لشکر جرّار بود. قطره ها به هم پیوست ورود خروشان و زلال همدلی توانست اشغالگر ناپاک را از سرزمین مطهر ایران به فراسو هدایت کند.

۵- جبهه، پهنه میدان دادن به جوانان پاکباز و انقلابی راستین بود. ظهور استعدادهای بیشمار در این سامان به واقعیت پیوست. این عزم جوانانه بود که شگفتی ساز شد واین غریو جوانان بود که ملت را شاداب و پر طراوت تا آخرین لحظه در صحنه نگاه داشت . با اراده آنان کارهای شگفت به ظهور رسید و گوهر« ما می توانیم» با بازوان پیچ در پیچ آنان خودنمایی کرد .

۶-«نفس و ‌نفسانیات» در آن دوران به حاشیه رانده شد . مسئولیت طعمه نبود .کسی را سودای مقام نبود. ریاست جای خود را به مسئولیت داده بود. به سختی کسی را ردای فرماندهی بر تن می کردند.درجه معنا نداشت همه باهم برادر بودند و یکدیگر را برادر خطاب می کردند.آری «برادر »چه لفظ شیرین و پر معنایی.ای کاش آن برادری بار دیگر احیا شود .ای کاش به آن زمان که قطعه ای از بهشت بود بازگردیم و در آن فضای معطر باز تنفس کنیم ... ای کاش

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب